کد خبر 270084
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

رئیس مجلس شورای اسلامی:

دولت نقشه راه حکمرانی قانونمند در فضای مجازی را تدوین کند

دولت نقشه راه حکمرانی قانونمند در فضای مجازی را تدوین کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای عالی فضای مجازی و هیات دولت، نقشۀ راهی در زمینه حکمرانی قانونمند در فضای مجازی تدوین و در صورت ضرورت تصویب قوانین لازم به فوریت، لایحۀ مورد نظر را به مجلس تقدیم کنند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه - ۲۵ شهریورماه - مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود افزود: با توجه به تأکیدات رهبر حکیم انقلاب خطاب به هیات دولت مبنی بر حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، این ضرورت احساس می‌شود که  شورای عالی فضای مجازی  به عنوان نهاد تخصصی ذیربط و هیات دولت، نقشۀ راهی در این زمینه تدوین کنند و در صورت ضرورت تصویب قوانین لازم در مجلس، به فوریت، لایحۀ مورد نظر را به مجلس تقدیم و کمیسیون‌های مربوطه  حسن انجام این کار را  از دستگاه‌های ذی‌ربط  پیگیری کنند.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت امروز مسلمانان جهان، یکصدایی در قبال مسئله فلسطین است. امروز غزه پایتخت تمام قلب‌های جهان و معیار تشخیص اسلام واقعی محمدی از اسلام نمایشی و منافقانه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آرمان اصلی اهل تسنن و تشیع و تمام فرق و مذاهب اسلامی، متوقف ساختن طولانی ترین نسل کشی تاریخ بشر یعنی نسل کشی ۸۰ ساله مردم فلسطین توسط جنایتکاران حرفه‌ای و بی رحم صهیونیست است.

وی ادامه داد: هفته وحدت امسال، هفته وحدت مسلمانان برای آزادی قدس شریف خواهد بود.

قالیباف تصریح کرد: تاکید می‌کنم که نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند و کمک به دولت برای حل مسائل مردم در چارچوب‌های قانونی وظیفه خود تعریف می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رویکرد در رای اعتماد به کابینه خود را نشان داد و حمایت رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ارزنده دانستن اقدام مجلس حاکی از صحیح بودن تصمیم مجلس بود.

انتصاب های رده میانی هیات دولت نیز مطابق وفاق ملی صورت گیرد

وی با بیان اینکه برای تعامل صحیح دولت و مجلس باید انتصاب‌های رده میانی هیات دولت نیز مطابق وفاق ملی صورت گیرد، اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور بر ضرورت اعمال قانون در تمام انتصاب‌ها تاکید دارند، مجلس نیز در کمیسیون‌های تخصصی بر حسن اجرای قوانین موضوعه به ویژه قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد.

قالیباف ابراز امیدواری کرد طبق این رویکرد، مدیرانی باانگیزه، کارآمد، متخصص و معتقد به مبانی انقلاب در تمام رده‌های مدیریتی انتخاب شوند، امیدوارم انتخاب مدیران به این شیوه بتواند انتظارات ملت شریف ایران را برآورده سازند.

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha