کد خبر 270064
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰

تحولات امنیتی منطقه؛ دلیل سفر ناگهانی مقامات ارشد مصر به اریتره

تحولات امنیتی منطقه؛ دلیل سفر ناگهانی مقامات ارشد مصر به اریتره

رئیس دستگاه اطلاعات و وزیر امور خارجه مصر امروز (شنبه) در سفری اعلام نشده و غیرمنتظره به اریتره با رئیس جمهور این کشور دیدار و افزون بر مناسبات دوجانبه درباره تحولات سیاسی و امنیتی منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سرتیپ «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات و «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر امروز در شهر اسمره پایتخت اریتره با «ایسایاس آفورکی» رئیس جمهوری این کشور دیدار کردند.

این ۲ مقام مصری پیام «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور در خصوص راهکارهای حمایت و توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و مسائل مربوط به تحولات سیاسی و امنیتی منطقه را به رئیس جمهوی اریتره ابلاغ کردند.

همچنین در دیدار ۲ مقام مصری با رئیس جمهوری اریتره، تحولات مربوط به دریای سرخ در پرتو اهمیت فراهم کردن شرایط مناسب برای احیای فعالیت طبیعی کشتیرانی دریایی و تجارت بین‌المللی از طریق تنگه باب‌المندب و نیز تحولات منطقه و چالش‌ها و راهکارهای تقویت امنیت و ثبات در آن بررسی شد.

دو طرف همچنین در خصوص اهمیت تشدید تلاش‌ها و تداوم رایزنی‌ها برای تحقق ثبات در سودان و حمایت از نهادهای دولت ملی و نیز حفظ وحدت سومالی و حاکمیت آن بر سراسر قلمرو این کشور توافق کردند.

منطقه شاخ آفریقا با تنش‌های فزاینده‌ای روبه‌رو است و این تنش‌ها به ویژه پس از امضای توافقنامه آدیس آبابا با منطقه جدایی‌طلب سومالی لند در خصوص دستیابی به یک قطعه زمین برای ساخت بندر و پایگاه نظامی در دریای سرخ در ازای به رسمیت شناخت استقلال سومالی‌لند، افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha