کد خبر 270031
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶

صدرالدین حجازی بازیگر قدیمی سینما درگذشت + زندگی‌نامه

صدرالدین حجازی بازیگر قدیمی سینما درگذشت + زندگی‌نامه

صدرالدین حجازی؛ بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، دقایقی قبل درگذشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ صدرالدین حجازی؛ بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان که از مدتی قبل در کما به سر می‌برد، دقایقی قبل دار فانی را وداع گفت.

پایگاه خبری حیات درگذشت این بازیگر توانمند را به جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.

خبر درگذشت این بازیگر درحالی منتشر می‌شود که حدود یک هفته قبل، (صبح جمعه ۱۶ شهریور ماه) همین خبر با تایید یکی از سینماگران در گروه‌های سینمایی منتشر شده بود و بعد از طریق مراجع رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که پس از آن نادرست بودن خبر مشخص شد.

وی در سال ۱۳۴۲ به دانشگاه هنر راه یافت. در طول دوران دانشجویی نمایشنامه‌هایی مانند تله و صیادان را کارگردانی کرد و نیز در نمایشنامه‌های منطقهٔ جنگی و آموزگاران ایفای نقش کرد.

حجازی در سال ۱۳۵۶ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و جایزه اسب طلایی جشنواره بین‌المللی تئاتر را دریافت کرد که فقط همان یک سال برگزار شد. از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ سرپرستی مجتمع دانشسراهای هنر را به عهده داشت و در سال ۱۳۶۴ مدیر تالار آبگینه بود. 

صدرالدین حجازی بازیگر ۷۶ ساله که در دوران فعالیت هنری خود در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی نقش آفرینی کرده، مدت‌ها قبل درگیر بیماری سرطان شد و در این مدت از مشکلات جسمی زیادی رنج برد.

از میان فیلم‌های سینمایی صدرالدین حجازی به نقش‌آفرینی او در «ناخدا خورشید»، «روز شیطان»، «مزاحم»، «سنتوری»، «تردید» و «خرس» می‌توان اشاره کرد.

«کوچک جنگلی»، «روزی روزگاری»، «تنهاترین سردار»، «تفنگ سرپر»، «زیرزمین»، «ساعت شنی»، «مرد دو هزار چهره»، «چار دیواری»، «مختارنامه»، «نابرده رنج»، «کیمیا» و «بانوی سردار» نیز از جمله سریال‌های آشنا و پرخاطره این بازیگر بودند.

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha