کد خبر 270015
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

انصاری مطرح کرد:

چالش‌های محیط‌ زیست تبدیل به اَبَرچالش‌ شده است

چالش‌های محیط‌ زیست تبدیل به اَبَرچالش‌ شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای گذر از بحران‌های محیط‌ زیست نیازمند بهره‌گیری از نظرات علمی مراکز دانشگاهی هستیم.

به گزارش گروه استانی حیات؛ شینا انصاری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در دیدار با جمعی از اساتید حوزه محیط زیست دانشگاه‌های کشوراظهارکرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند این است که از نگاه نقادانه و مشورتی اساتید دانشگاه بهره‌‎مند شود و این ظرفیت بزرگی برای حل مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های محیط‌ زیست تبدیل به اَبَرچالش‌ شده است، افزود: یکی دیگر از راه‌های ما برای رویارویی با این ابرچالش‌ها توجه به سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌ زیست و اسناد بالادستی است که عدم تحقق آن‌ها تا به اینجا و انباشت این مسائل نیز نیازمند آسیب‌شناسی است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با انباشتی از قوانین و برنامه‌ها روبه‌رو است که اجرایی نشده است. بخشی از آن به عملکرد ما در گذشته برمی‌گردد و بخش دیگر نیز به اولویت‌دار نبودن محیط‌ زیست در سطح کلان کشور ارتباط دارد و این دیدگاه نیازمند اصلاح است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: اَبَرچالش‌های محیط‌ زیست باید به رسمیت شناخته شوند و برای تحقق این مساله نیازمند توافق‌سازی در سطح حاکمیت هستیم که دانشگاه می‌تواند برای توافق‌سازی در حوزه محیط‌ زیست در سطح کلان به ما کمک کند.

انصاری در پایان اظهار کرد: ما باید از مدیریت سنتی گذر کنیم و مدیریت علمی و نوین را در دستور کارها و فعالیت خود قرار دهیم و برای تحقق این امر نیازمند استفاده از ظرفیت پژوهش‌های کاربردی هستیم و از ارایه راهکار در این زمینه به‌صورت جدی حمایت می‌کنیم.

انصاری همچنین در جلسه تکریم و معارفه معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد ایرج حشمتی - معاون سابق این مجموعه، اظهار کرد: امیدواریم با حضور خانم ترابی شاهد تحول جدی در حوزه محیط زیست انسانی باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در محیط زیست انسانی و لزوم توجه جدی به این معاونت به دلیل مواجهه مستقیم آن با سلامت مردم اضافه کرد: معاونت انسانی معاونت راهبردی سازمان است زیرا عمده مطالباتی که در حوزه محیط زیست در کشور وجود دارد مربوط به محیط زیست انسانی می‌باشد و ما باید در آینده پاسخگوی مردم و افکار عمومی در این حوزه باشیم.

انصاری توجه به سه اصل حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی را تعهد اصلی خود در دوران مدیریت سازمان دانست و تاکید کرد: امیدوارم همکاران ما در سازمان به‌ویژه مدیران سازمان متعهد به این سه اصل باشند و اقدامات و فعالیت‌های خود را با این سه اصل مهم هماهنگ کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهوری توجه به جانشین پروری را بسیار مهم دانست و گفت: این امر باید هم در ستاد و هم در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و از نیروهای شایسته‌ای استفاده کنیم که حلقه بسته مدیریت را باز و مدیرانی را برای آینده تربیت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha