کد خبر 269997
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

رئیس پلیس فتا خبر داد:

دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در خرم آباد

دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در خرم آباد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی لرستان گفت: فردی که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی، موجب سلب آسایش یک نفر شده بود؛ شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سرهنگ حسین سپهوند رئیس پلیس فتا روز شنبه اظهار کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر شخصی توسط خواستگار خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که خواستگار سابق شاکی، با در دست داشتن تصاویر خصوصی وی را مورد تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی نموده است و همین امر باعث سلب آسایش وی و خانواده اش شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی لرستان اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی پلیسی و جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سپهوند ادامه داد: وی در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد؛ اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و بیان کردکه به دلیل اخاذی و اهداف اقتصادی اقدام به چنین کاری نموده است.

وی بیان کرد: سودجویان سایبری با ترفندهای مختلف به‌دنبال سرقت تصاویر و اطلاعات شخصی افراد هستند، لذا شهروندان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در تلفن همراه خودشان و همچنین از به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید،چرا که این اطلاعات امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا می کند و چنانچه شخصی حریم خصوصی دیگران را نقض نماید، برابر قانون مجرم بوده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا لرستان ادامه داد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

توقیف ۲ تریلر حامل ۴۸ تن چوب ام دی اف در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان از توقیف ۲ دستگاه تریلر حامل ۴۸ تن چوب ام دی اف قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در ایست و بازرسی "خمه" شهرستان الیگودرز خبر داد.

سردار یحیی الهی اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی "خمه" الیگودرز حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه تریلر حامل بار مشکوک و آنها را متوقف کردند و در بازرسی از این ۲ خودرو ۴۸ تن چوب ام د اف قاچاق فاقد مجوز توقیف شد.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه ارزش محموله توقیف شده برابر نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار الهی با اشاره به اینکه مبارزه قاطع با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار دارد به شهروندان توصیه کرد، علاوه بر اجتناب از خرید کالاهای قاچاق و غیر مجاز، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha