کد خبر 269967
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵

سی هشتمین کنفراس بین المللی تقریب مذاهب با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

سی هشتمین کنفراس بین المللی تقریب مذاهب با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از هفته آینده وبینارهای سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز می شود که ۲۳۴ عالم دینی که به دلایل مختلف نتوانستند در کنفرانس حضور یابند، در این وبینارها سخنرانی می کنند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اعلام کرد: از هفته آینده وبینارهای سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز می شود که ۲۳۴ عالم دینی که به دلایل مختلف نتوانستند در کنفرانس حضور یابند، در این وبینارها سخنرانی می کنند. 

وی افزود: مراسم افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور و سخنرانی رییس جمهور، دکتر پزشکیان در روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه از ساعت ۸:۳۰ در سالن اجلاس سران آغاز می شود.

شهریاری گفت: ارزش ایجاد امت واحد اسلامی نیز یکی از اهدافی است که مجمع تقریب بر آن تاکید دارد تا به وسیله آن زمینه اتحادیه کشورهای اسلامی فراهم شود. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: احترام به اختلاف در اجتهاد، قبله واحد، پرهیز از نزاع و درگیری و ترور و تکفیر و توهین به مقدسات هم از دیگر ارزش‌های مشترک است.
 
وی افزود: قدس شریف در بین اماکن مقدس مشترک برای همه اقوام و مذاهب،  قلب مشترک جهان اسلام است و حساسیت ویژه ای دارد و امیدوارم با همکاری ملی و اسلامی شاهد رهایی آن باشیم. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: همه کشورهای اسلامی باید نمونه های عینی عملی را در این میدان انجام دهند؛ فلسطین می‌تواند بهترین مسأله برای پیوند بین کشورهای اسلامی باشد که ما آن را در موضوع کنفرانس وحدت امسال  با تاکید بیشتری مطرح می‌کنیم.

بیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بسیار متاسفیم که همکاری بین کشورهای اسلامی در حال حاضر در سطحی نیست که مانع جدی بر سر راه اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی باشد. امیدواریم کنفرانس وحدت پیش رو  بیش از پیش زمینه این همکاری ها را فراهم آورد. 

شهریاری گفت: خوشحالیم که ما در ایران اسلامی سردمدار وحدت بین اقوام و ملل مسلمان هستیم. بیش از سی و هفت بار است که این کنفرانس  را برگزار می‌کنیم و در این زمینه پیشگام هستیم. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که امروز کار خود را با وبینارهای غیر حضوری شروع می‌کند، ۲۳۴ عالم دینی و فرهیخته فرهنگی در قالب ۱۶ وبینار ۱۵ نفره سخنرانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مراسم افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه در سالن اجلاس سران‌ با حضور دکتر پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان برگزار خواهد شد، همچنین در روز اول، سه نشست حضوری خواهیم داشت.

شهریاری با بیان اینکه دو نشست هم با حضور بقیه میهمانان داخلی و خارجی خواهیم داشت، گفت: در بین بیش از پنج هزار اسم، بالغ بر ۲۵۰۰ نفر از آنان را برای کنفرانس وحدت دعوت کردیم که از بین دعوت شده ها ۷۸ نفر از فرهیختگان دینی و رسمی از ۳۰ کشور و عمدتا در سطح وزیر یا مفتی و یا معاون در کنفرانس وحدت حضور پیدا می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در بین میهمانان که از سراسر آمریکا، آفریقا، اروپا و کشورهای اسلامی هستند، برخی برای اولین بار است که در کنفرانس وحدت اسلامی حضور پیدا می‌کنند و از جمله از کشورهایی چون عربستان، اردن و امارات و… هستند.

وی در ادامه به حضور میهمانان داخلی در سی و هشتمین کنفرانس وحدت اشاره کرد و گفت: ۱۴۰نفر از نخبگان و علمای بزرگ از نهادهایی چون خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و جامعه مدرسین و … میهمان ویژه ما در کنفرانس وحدت هستند که عمدتا از اهل سنت می‌باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همچنین ۳۰ نفر از بانوان کشورهای اسلامی که در ایران حضور داشتند نیز در بین میهمانان کنفرانس وحدت خواهند بود.

دکتر شهریاری خاطر نشان کرد: امسال با همت بیشتری بخش علمی کنفرانس را دنبال کردیم و بالغ بر ۳۱۳ مقاله ISC را بررسی نمودیم که در این بین ۴۴ مقاله از ۱۷ کشور خارجی برای ما ارسال شده است.

وی ادامه داد: در کنفرانس وحدت امسال همچنین از ۱۲ عنوان کتاب جدید رونمایی خواهد شد.دیدار میهمانان با حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری، بازدید میهمانان از مراکز علمی و فناوری، ملاقات با برخی وزرای جدید، حضور در مرقد امام راحل و دیدار میهمانان با یادگار امام و بازدید از برج میلاد از دیگر برنامه های کنفرانس سی و هشتم خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha