کد خبر 269959
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

دیدار اعضای حماس با رئیس سازمان اطلاعات ترکیه

دیدار اعضای حماس با رئیس  سازمان اطلاعات ترکیه

اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین با رئیس سازمان اطلاعات ترکیه دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که شماری از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با «ابراهیم کالین»، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در شهر آنکارا دیدار کرده‌اند.

در این دیدار، در مورد آخرین تحولات تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه رایزنی شده است و کالین در این دیدار بر موضع مثبت و سازنده حماس در مذاکرات اخیر تأکید داشته و گفته است که اقدام رژیم اسرائیل در طرح شروط جدید بر متن پیشنهادی توافقی که مورد قبول شورای امنیت قرار گرفت، سختی دستیابی به آتش‌بس را بیشتر کرده است.

مذاکرات غیرمستقیم حماس و رژیم اسرائیل طی این دوره که به‌میزبانی قاهره و دوحه برگزار شد، به‌دلیل مانع‌تراشی تل‌آویو نتیجه‌ای در بر نداشت و همین مسئله باعث شد حماس بر مواضع  خود تأکید و اصرار کند.

اصولی که حماس از همان ابتدا بر آن‌ها به‌منظور امضای توافق تأکید کرده، خروج اشغالگران از نوار غزه و توقف جنگ است، با این حال نتانیاهو که بنا به اذعان تحلیلگران و مخالفان، توقف جنگ را به‌مثابه شروع پایان سیاسی خود و تحت پیگرد قرار گرفتن به‌دلیل شکست هفتم اکتبر (15 مهرماه سال گذشته) می‌داند، حضور نظامی اسرائیل در محور فیلادلفیا و نتساریم را به توافق افزود؛ اقدامی که به‌خلاف توافقات اولیه و خواسته حماس و گروه‌های فلسطینی و حتی مصر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha