کد خبر 269953
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

ارجاع پرونده فوت هوادار ملوان به ایفمارک

ارجاع پرونده فوت هوادار ملوان به ایفمارک

رئیس مرکز پزشکی ایفمارک می‌گوید رئیس سازمان لیگ برای پیگیری رعایت پروتکل‌های درمانی، بررسی گزارشات و جوانب موضوع را به وی ارجاع داده است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ زهره هراتیان در مورد فرایندهای پزشکی حین مسابقات فوتبال، اظهار داشت: ابتدا بابت فوت هوادار ملوان به جامعه فوتبال، بازماندگان و طرفداران باشگاه تسلیت می‌گویم. طبق قوانین فیفا باید همزمان با مسابقه 2 آمبولانس برای بازیکنان وجود داشته باشد. در صورتی که یکی از آمبولانس‌ها برای حمل مصدوم از ورزشگاه خارج شود، امکان ادامه بازی وجود دارد؛ اما باید تدابیری اندیشیده شود تا آمبولانس دیگری جایگزین شود.

وی افزود: مطابق با قوانینی که وزارت بهداشت برای تجمعات ابلاغ کرده، برای تماشاگران بازی فوتبال هم باید آمبولانس تدارک دیده شود تا در صورتی که مشکلی بروز کرد به سرعت اقدامات درمانی انجام شود. همانطور که می‌دانید هیئت فوتبال و باشگاه میزبان مسئول تدارک و تهیه این موارد هستند. ضمناً طبق پروتکل فیفا باید تیم پزشکی در میان تماشاگران تقسیم شوند.

رئیس مرکز پزشکی ایفمارک تصریح کرد: پیشنهاد من این است که ابتدا صرفاً باشگاه‌ها را برای تهیه امکانات درمانی ملزم کنیم و آیین‌نامه را تغییر بدهیم. در قدم دوم ما دستور العملی تهیه و به آنها ابلاغ می‌کنیم. برای نمونه شرایط امدادبرها و پزشک مسابقه را تعیین  و باشگاه‌ها را ملزم می‌کنیم، بانک پزشکی از افراد آموزش دیده تشکیل بدهند. فایده این کار چیست؟ برخی نفرات آموز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha