کد خبر 269902
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴

تلاش ۱۰ ساعته نجاتگران هلال احمر برای نجات جان ۲ محیطبان در ارتفاعات مهران

تلاش ۱۰ ساعته نجاتگران هلال احمر برای نجات جان ۲ محیطبان در ارتفاعات مهران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از نجات جان ۲ محیطبان که در ارتفاعات روستای صالح آباد شهرستان مهران دچار مشکل قلبی و ترومای پای شده بودند، در یک عملیات ۱۰ ساعته توسط نجاتگران هلال احمر این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ حمزه محمدی مقدم، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام شامگاه جمعه در این خصوص اظهار کرد: این ۲ محیطبان در یک عملیات ۱۰ ساعته توسط نجاتگران هلال احمر، پس از انتقال به پایین کوه به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی در تشریح عملیات نجات این ۲ محیطبان، گفت: ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روز گذشته در پی تماس مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام مبنی بر مشکل تنگی نفس یک محیطبان ۳۶ ساله با مشکل قلبی و یک مرد ۴۳ ساله با مشکل ترومای پا در ارتفاعات منطقه صالح آباد مهران و درخواست کمک، بلافاصله چهار تیم امداد و نجات کوهستان، تیم واکنش سریع، تیم معاونت امداد و نجات و پایگاه جاده‌ای سه راهی جندالله به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: نجاتگران اعزامی‌ پس از پیمودن مسافت طولانی در این منطقه سخت گذر و دسترسی به مصدومان که بر اثر اطفاء حریق دچار حادثه شده بودند، اقدامات اولیه امدادی و درمانی را بر روی فرد بیمار انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراه تکنسین اورژانس و با کمک نیروهای مردمی‌ ۲ مصدوم را به پایین کوه منتقل کردند و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha