کد خبر 269879
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳

طالبان حمله داعش به غیرنظامیان دایکندی را «وحشیانه» توصیف کرد

طالبان حمله داعش به غیرنظامیان دایکندی را «وحشیانه» توصیف کرد

پس از آنکه گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به غیرنظامیان دایکندی در استان غور افغانستان را برعهده گرفت، سخنگوی گروه طالبان این عمل را «وحشیانه» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ذبیح‌الله مجاهد امروز (جمعه) با بیان این مطلب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: طالبان این عمل «وحشیانه» را به شدت محکوم می‌کند و نگهبانی جان و مال مردم را وظیفه خود می‌داند.

وی وعده داد که تلاش‌های جدی برای پیگیری و دستگیری دست اندرکاران این رویداد صورت خواهد گرفت.

گروه تروریستی داعش در پستی تلگرامی مسئولیت حمله مسلحانه به غیرنظامیان دایکندی در استان غور را بر عهده گرفت و مدعی شد که در این حمله ۱۵ نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در همین راستا حمله روز گذشته بربه غیرنظامیان دایکندی در استان غور را محکوم کرد و خواهان انجام «تحقیق جامع در باره این حمله و شناسایی و مجازات» دست اندرکاران آن شده است.

این نهاد بین‌المللی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این رویداد، تصریح کرد: « ما حمله روز گذشته در مرکز افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن شماری زیادی از اعضای جامعه شیعه شد را محکوم می‌کنیم و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم. همچنین خواستار انجام بررسی ها برای پاسخگو کردن دست اندرکاران این رویداد هستیم».

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان هم حمله جنایتکارانه تروریست‌های داعشی به استقبال کنندگان زائران کربلا در استان غور افغانستان را به شدت محکوم و به خانواده شهدا تسلیت گفت و از خداوند متعال برای مجروحین شفای عاجل مسئلت نمود.

کنعانی ضمن حمایت از اقدامات ضدتروریستی مقامات مسئول، خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان این جنایت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha