کد خبر 269876
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

فعالیت حامیان تئوری‌ توطئه، احتمال ناآرامی‌های انتخاباتی آمریکا را افزایش می‌دهد

فعالیت حامیان تئوری‌ توطئه، احتمال ناآرامی‌های انتخاباتی آمریکا را افزایش می‌دهد

گزارش مرکز رسانه و دموکراسی (CMD) با اشاره به افزایش میزان انکار صداقت انتخاباتی در هشت ایالت کلیدی آمریکا تاکید کرد: تلاش‌ فعالان انتخاباتی حامی ترامپ برای آسیب رساندن به اعتماد شهروندان آمریکایی نسبت به نتایج انتخابات، در ایالت‌های سرنوشت‌ساز، افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ این گروه ناظر با تمرکز بر شناسایی موارد ویژه مخدوش کننده دموکراسی ایالات متحده هشدار داد: در پی گسترش و نفوذ ادعاهای دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا، در مورد تقلب در نتایج انتخابات ۲۰۲۰ (۱۳۹۸)، نگرانی‌ها در مورد کاهش اعتماد عمومی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را افزایش د اده است.

یک نظرسنجی جدید از هشت ایالت کلیدی حیاتی نشان می‌دهد که دست‌کم ۲۳۹ انکارکننده انتخابات که با تئوری‌های توطئه «عدم صداقت انتخاباتی» ترامپ همراه بوده و ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را به نفع ر ئیس جمهوری پیشین آمریکا امضا کرده‌اند، امسال به طور فعال درگیر رقابت‌های انتخاباتی هستند.

گزارش مرکز رسانه و دموکراسی (CMD)، میزان انکار نتایج انتخابات را در هشت ایالت کلیدی آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، نیومکزیکو، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین بررسی کرده و تاکید کرد این مطالعات نشان می‌دهد که تلاش‌های فرسایشی برای آسیب رساندن به اعتماد عمومی به انتخابات، به‌رغم تضعیف جنبش انکار انتخابات در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ (۱۴۰۰) کنگره، در این ایالت‌ها افزایش یافته است.

در میان انکارکنندگان شناسایی شده توسط این گروه می توان به موارد زیر اشاره کرد: ۵۰ جمهوری خواه برای نامزدی کنگره، شش نفر برای تصدی مناصب اجرایی دولتی؛ ۸۱ رهبر سازمان‌های محلی جمهوری خواه و ۱۰۲ عضو فعلی هیئت های انتخاباتی ایالتی و شهرستانی. این در حالی است که همه آنها از تلاش‌ها برای مشروعیت‌زدایی از انتخابات در آمریکا و حتی برخی از آن‌ها از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۳۹۹) در ساختمان کنگره حمایت کرده اند.

گاردین افزود: نگران‌کننده‌ترین یافته این گزارش این است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ منکر صداقت انتخابات در هیئت‌های انتخاباتی حضور دارند و می‌توانند بر نحوه شمارش و تأیید آرا تأثیر بگذارند. محتمل‌ترین روشی که هیئت‌های انتخاباتی می‌توانند شمارش آرا را مختل کنند، امتناع از تأیید نتایج در تلاش برای به تأخیر انداختن یا براندازی پیروزی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها است.

آرن پیرسون، مدیر اجرایی CMD، گفت: تهدید بزرگ این است که این امر فضایی مشابه یا حتی تشدید شده‌تر از شرایطی که به قیام ۶ ژانویه منجر شد، ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha