کد خبر 269869
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

مقام اردنی، اهداف رژیم صهیونیستی از تشدید حملات خود به غزه و کرانه باختری را تشریح کرد

مقام اردنی، اهداف رژیم صهیونیستی از تشدید حملات خود به غزه و کرانه باختری را تشریح کرد

وزیر سابق اطلاع رسانی اردن با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی در غزه از جهان عرب و اسلام خواست که تحرک موثری انجام دهند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «سمیح المعایطه» وزیر اطلاع رسانی اسبق اردن خواستار تحرک جدی عربی و اسلامی در سایه تداوم کشتار جمعی و نسل کشی در غزه شد.

وی افزود: تجاوزهای اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری و تحرکات شهرک نشینان صهیونیست، تلاش گسترده عربی را می‌طلبد به ویژه که اشغالگران به دنبال تحقق اهداف خود در زمینه کوچاندن و تبدیل کردن اراضی فلسطینی به غیرقابل سکونت برای راندن فلسطینیان هستند.

این وزیر سابق اردنی بیان کرد: اسرائیل اهداف روشنی برای خود در غزه ترسیم کرده است که از جمله آنها کوچاندن فلسطینیان است و این نیاز به مقدماتی دارد. کوچاندن فلسطینی ها از شمال به جنوب و اینکه منطقه ای امن در غزه نباشد و نیز کشتارهای متوالی از جمله کشتار المواصی از جمله آنهاست.

وی تصریح کرد: دشمن تمام هدف و تمرکزش روی این است که به فلسطینی ها بقبولاند که امکان زندگی در اراضی فلسطینی وجود ندارد و احساس امنیتی نیست و شرایط برای زندگی وجود ندارد.

وزیر سابق اطلاع رسانی اردن تاکید کرد: اقدام برنامه ریزی شده از سوی اسرائیل در غزه وجود دارد و بخشی از آن تبدیل کردن سرزمین فلسطین به سرزمین خالی از سکنه است.

به گزارش ایرنا، در حمله روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان یونس تاکنون ۶۰ تن شهید و ۴۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که با توجه به شدت این حملات احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

«محمود بصل» سخنگوی امداد و نجات غزه تأکید کرد: چندین خانواده به صورت کامل در قتل عام «المواصی» در زیر شن‌ها ناپدید شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha