کد خبر 269838
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

سهامداران عدالت همچنان منتظر واریز دریافت سود خود هستند. این در حالی است که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید هنوز زمان پرداخت سود سهام عدالت مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ در حالی به سه ماهه سوم سال 1403 وارد می شویم که طبق سال های گذشته مرحله اول واریز سود سهام عدالت در این فصل انجام می شد. این در حالی است که هنوز پرونده سود سهام عدالت سال گذشته مفتوح است. 

دو شرکت همچنان بدقول در واریز سود سهام عدالت

 ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه واریز مرحله سوم سود سهام عدالت 1401 معطل دو شرکت است، گفت: این دو شرکت سود سهام عدالت را به صورت کامل پرداخت نکرده‌اند. 

پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت با مجوز شورایعالی بورس

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به محض اینکه این دو شرکت سود سهام عدالت را تسویه کنند با مجوز شورایعالی بورس پرداخت مرحله سوم قابل انجام خواهد بود، گفت: پیش از این، ۵ شرکت در پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ خلف وعده کرده بودند که طی مهلت داده‌شده، ۳ شرکت تسویه کردند. 

مطالبات سهامداران عدالت سرمایه یک شرکت شد

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه آیا افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود سهام عدالت تخلف نیست؟ گفت: خیر، این کار غیرقانونی نیست و شرکت‌ها می‌توانند سود سهامداران و به عبارت بهتر، مطالبات سهامداران از شرکت را به سرمایه تبدیل کنند و ساز و کار این کار در قانون تجارت، دیده شده است. 

جعفری افزود: در حال حاضر، زمان دقیقی را نمی‌توانیم برای پرداخت سود سهام عدالت مشخص کنیم زیرا ۲ شرکت بورسی باید سود سهام عدالت را تسویه کنند. این دو شرکت باید حدود ۳ همت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند. بعد از اینکه این دو شرکت واریز کنند باید از شورایعالی بورس مجوز پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت را دریافت کرد. آنگاه زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص خواهد شد. 

صدور رای پرونده شرکت‌های بدقول در واریز سود سهام عدالت 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تخلف این شرکت‌ها در عدم واریز سود سهام عدالت به «حیات» گفت: پرونده تخلفات برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را بعد از مهلت مقرر در اساسنامه‌شان یا ۴ ماه یا ۸ ماه پرداخت کرده‌اند، تشکیل و برای معاونت حقوقی سازمان بورس ارسال شده و در این واحد در حال پیگیری است. 

جعفری خاطرنشان کرد: برای برخی از شرکت‌ها رای صادر و به شرکت‌های مزبور ابلاغ شده است. رای پرونده دو شرکت صادر نشده که در ادامه رای آنها را تعیین و به شرکت‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha