کد خبر 269833
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹

بنا بر نتایج یک نظرسنجی:

هریس در مناظره انتخاباتی با ترامپ پیروز شده است

هریس در مناظره انتخاباتی با ترامپ پیروز شده است

در آخرین نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ به نقل از رویترز، شرکت‌کنندگان در آخرین نظرسنجی که به طور مشترک توسط رویترز / ایپسوس در روز گذشته انجام و نتایج آن هم در همان روز منتشر شده است، به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند و اکثریت آنها اعلام کردند که از نظر آنها هریس در نخستین مناظره انتخاباتی با ترامپ پیروز شده است.

نتایج نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان داد که پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی بین هریس و ترامپ، معاون رئیس جمهور آمریکا با ۴۷ درصد در مقابل ۴۲ درصد یعنی با ۵ درصد اختلاف از رئیس جمهور سابق ایالات متحده پیشی گرفته است.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که برتری هریس نسبت به ترامپ پس از این مناظره انتخاباتی افزایش یافته است چرا که به عقیده ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هریس در این مناظره بر رقیب‌ خود پیروز شد در حالی که فقط ۲۴ درصد از آنها همین عقیده را در مورد ترامپ داشتند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی شرکت‌کننده در آن، ترامپ را خیلی پیرتر از آن می‌دانند که ریاست دولت آمریکا را به عهده بگیرد در حالی که فقط هفت درصد از آنها همین عقیده را در مورد هریس داشتند.

علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی نشان داد که شرکت‌کنندگان در آن به هریس امتیازهای بهتری نسبت به ترامپ در خصوص نحوه رفتار آنها در طول این مناظره انتخاباتی دادند، به طوری که ۵۶ درصد از آنها گفتند که معاون رئیس جمهور آمریکا در طول این مناظره باوقارتر از رقیب خود رفتار کرد در صورتی که فقط ۲۴ درصد از آنها همین عقیده را در مورد رئیس جمهور سابق آمریکا داشتند.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که به عقیده ۴۹ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی که به پرسش‌های این نظرسنجی پاسخ دادند، به نظر می‌رسد که هریس فردی است که به نگرانی‌های آنها گوش می‌دهد ولی تنها ۱۸ درصد از آنها همین نظر را در مورد ترامپ داشتند.

این نظرسنجی در سطح ملی انجام شد و یک هزار و ۶۹۰ نفر از بزرگسالان آمریکایی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سراسر این کشور در آن شرکت کردند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha