کد خبر 269765
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵

«حیات» از آخرین وضعیت «سینما» گزارش می‌دهد؛

از بزرگداشت نصیریان و قریبیان تا مجوز گرفتن بهرام رادان و پیمان معادی

از بزرگداشت نصیریان و قریبیان تا مجوز گرفتن بهرام رادان و پیمان معادی

در هفته‌ی سوم شهریورماه اتفاق‌ها و اکران‌های مختلفی روی پرده‌ی سینما در جریان بود که در این گزارش به بررسی آخرین اخبار منتشر شده از رویدادهای روز سینمای ایران می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ فیلم سند تصویری بسیار معتبری‌ بوده که دارای نکات دیدنی فراوان است. از جمله اعتبار بخشیدن به هنر سینما که مورد علاقه‌ی عموم مردم است و حقه‌های سینمایی بامزه که در برخی سکانس‌ها مورد استفاده قرار گرفت. از همه مهم‌تر، تصویری‌ است از تمدن گذشته که متاسفانه عکس‌ها و تصاویر متحرک دیگری از آن دوران نداریم یا کم داریم.

در این گزارش درصدد آن هستیم تا اخبار هفتگی «سینما» این هنر پرطرفدار و پرحاشیه را به صورتی کوتاه و خلاصه به صورت گزارشی، پیش‌روی مخاطبان همراه پایگاه خبری حیات قرار دهیم.

حضور محمد خزاعی در برنامه «هفت»

قسمت هجدهم از سری جدید برنامه سینمایی «هفت»، جمعه ۲۳ شهریورماه از ساعت ۲۲ به آنتن شبکه نمایش رفت.

پرونده ویژه این هفته با حضور محمد خزاعی به بررسی عملکرد سازمان سینمایی در دولت سیزدهم اختصاص داشت.

بزرگداشت «علی نصیریان» همزمان با فرارسیدن ۲۱ شهریور روز ملی سینما

مراسم بزرگداشت «علی نصیریان» بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما شامگاه چهارشنبه (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) همزمان با فرارسیدن ۲۱ شهریور روز ملی سینما در کیش برگزار شد. «علی نصیریان» بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی، در سال ۱۳۸۰ به‌ عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایرانی در رشته بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه‌ یک هنری را دریافت کرد.

«مست عشق» بدون دعوت از منتقدان جدی آن نقد می‌شود!

فیلم سینمایی «مست عشق» به نویسندگی و کارگردانی حسن فتحی، ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۵ شهریورماه، در ششصد و بیست و ششمین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.

«در آغوش درخت» راهی امارات شد

همزمان با ادامه استقبال مخاطبان از اکران فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در سینماهای ایران، این فیلم به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی سجاد نصرالهی و محمدرضا مصباح محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره در ادامه اکران‌های بین‌المللی خود راهی شارجه امارات شد.

واکنش وزیر به وضعیت «سینما»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز ملی سینما تاکید کرد: وزارت فرهنگ همّت و حمّیت خود را متوجه جوانان فهیم و سختکوش این مرز پرگهر کرده و بر آن است تا کاشف سفیرانی باشد که اعتبار و اعتزاز سینمای ایران را به درک و دانش و مهارت خویش دوچندان کنند.

از بزرگداشت نصیریان و قریبیان تا مجوز گرفتن بهرام رادان و پیمان معادی

درگذشت پری صابری

پری صابری کارگردان پیشکسوت تئاتر بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری در ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وضعیت سینما از نگاه مجیدی

مجید مجیدی در کارگاه انتقال تجربه خود گفت: من در سال ۷۷ بیانیه‌ای خواندم و جمله‌ای گفتم که بعدها خیلی برجسته شد؛ آن روز گفتم صدای پای ابتذال می‌آید و هشدار دادم که دیری نمی‌پاید که این ابتذال پیکره سینمای ایران را بگیرد.

تعطیلی یک شبه تئاتر

بنا براعلام شورای نظارت و ارزشیابی، نمایش‌های سراسر کشور از اذان مغرب چهارشنبه ۲۱ شهریورماه تا اذان مغرب پنجشنبه ۲۲ شهریورماه به صحنه‌های نمایش نیامد.

بهرام رادان، پیمان معادی و جیرانی مجوز گرفتند

فیلم‌نامه‌های «کج پیله» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی هاتف علیمردانی، «قدرت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین شایسته، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی امیر دو برادران، «حکیم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ملکان و نویسندگی محمدرضا گوهری، «داداشی» به تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی، کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی محمدحسین لطیفی و حمیدرضا سبحانی نژاد، «بالاده» به تهیه‌کنندگی محمدپیمان معادی، کارگردانی و نویسندگی احمد بهرامعلئی، «سلام بر آزادی» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان، کارگردانی و نویسندگی علی احمدی، «نام من مینا» به تهیه‌کنندگی وکارگردانی فریدون جیرانی و نویسندگی امیر عربی موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

فیلم‌های حاج‌رسول هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود

برنامه نمایش و نشست نقد و بررسی فیلم «هیوا» به کارگردانی زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور با حضور فرهاد قائمیان، جواد طوسی، علی ملاقلی‌پور و امیر عابدی در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد و هر یک از این چهره‌ها، از خصوصیات اخلاقی و حرفه‌ای این کارگردان سرشناس، سخنانی را مطرح کردند.

از بزرگداشت نصیریان و قریبیان تا مجوز گرفتن بهرام رادان و پیمان معادی

اکران آنلاین «آسمان غرب»

 فیلم سینمایی «آسمان غرب» با روایتی از زندگی شهید علی‌اکبر شیرودی راهی اکران آنلاین شد.

بزرگداشت فرامرز قریبیان

بیست و هشتمین ماه‌نشست در آستانه، عصر جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ به بزرگداشت فرامرز قریبیان به پاس یک عمر فعالیت مستمر و اثر بخش در حوزه بازیگری و کارگردانی سینما و آثار ادبیات محور اختصاص داشت.

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha