کد خبر 269609
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

طراحی نقشه راه اربعین ۱۴۰۴ با هدف برطرف کردن نقاط ضعف آغاز شد

طراحی نقشه راه اربعین ۱۴۰۴ با هدف برطرف کردن نقاط ضعف آغاز شد

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، از برگزاری جلسه ستاد مرکزی اربعین با دستور وزیر کشور بلافاصله بعد از راهپیمایی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این جلسه به منظور شناسایی نقاط ضعف و ارتقای وضعیت برای برگزار اربعین ۱۴۰۴ برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سید مجید میراحمدی صبح امروز -چهارشنبه- در یکصد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: طبق دستور آقای مومنی، جلسه ستاد مرکزی اربعین بلافاصله بعد از اربعین تشکیل شد تا نقاط قوت، ضعف و اولویت‌ها برای اولویت ۱۴۰۴ مشخص شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه افزود: در بخش اول جلسه دوستان و استانداران و تعدادی از روسای کمیته ها در مورد نقاط ضعف و کمبودها و پیشنهاداتی که بایستی برای ارتقای وضعیت داده شود مطرح کردند؛ ضمن اینکه دبیرخانه از قبل نظرات کمیته‌ها را دریافت کرده بود.

وی اضافه کرد: جمع‌بندی اولیه رؤسای کمیته‌ها و استانداران بر مبنای مکتوبه‌ای که برای دبیرخانه ارسال کردند، این بود که راهکارهای ارتقای وضعیت را در حوزه خود مشخص و نقشه راهی برای اربعین ۱۴۰۴ طراحی کنند، در بخشی که مربوط به حوزه تصمیم‌گیری و اختیارات است، دوستان از همین امروز کار خود را شروع خواهند کرد.

میراحمدی تاکید کرد: باید تا اربعین ۱۴۰۴ یک تقویم اجرایی داشته باشیم تا بدانیم در این مدت باید چه اقداماتی صورت بگیرد در این صورت وضعیت ارتقا پیدا می‌کند.

وی گفت: بخشی از پیشنهادت در این جلسه مربوط به حوزه اختیارات و اقدامات خود کمیته‌ها است. بخش دیگری نیز مربوط به ستاد مرکزی اربعین که باید جلسه بگذاریم و آن را دنبال کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: در حوزه مسائل زیرساختی خواهش بنده این است که اولویت ها را به سرعت تا حداکثر ۲۰ روز آینده مشخص و اعتبارات مورد نظر معین و به ما و سازمان برنامه بودجه اعلام شود.

وی تأکید کرد: اولویت‌هایی که در حوزه راه آهن، حمل و نقل و ناوگان عمومی مطرح شد، دنبال خواهد شد، درخواست ما درباره ترک فعل‌ها احتمالی و اجرای مصوبه دولت در واردات ۲ هزار دستگاه این است که بازرسی کشور ورود کند؛ چرا مصوبه هیأت دولت بعد از گذشت یکسال نه تنها اجرایی نشده است، بلکه بخش خصوصی که به اعتبار این مصوبه سرمایه گذاری کرده و به کمک وزارت راه آمده تا مشکل و حمل و نقل مردم را حل کند دچار مشکل و خسارت چند میلیاردی شده است. یکسال اتوبوس‌ها زیر آفتاب است و خسارت دیده است.

میراحمدی ادامه داد: دستگاه‌های حتما باید نظارتی رسیدگی کند و هر کسی کوتاهی کرده پاسخگو باشد. البته این مسأله ستاد مرکزی اربعین نیست؛ اما چون مصوبه هیأت دولت این بوده که ۲ هزار دستگاه وارد و به حمل و نقل زائران اربعین کمک کند، ما ورود داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha