کد خبر 269605
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

تصمیم جنجالی وزنه‌بردار همیشه شاکی؛ درخواست تغییر تابعیت کیانوش رستمی!

تصمیم جنجالی وزنه‌بردار همیشه شاکی؛ درخواست تغییر تابعیت کیانوش رستمی!

اخباری که مطرح شده حاکی از آن است که یکی از چهره مطرح وزنه‌برداری کشور به دنبال تغییر تابعیت است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ ماجرای تغییر تابعیت چهره‌های مطرح ورزشی در دنیا در سال‌های اخیر باب شده و کشورهایی که در استعدادیابی و پرورش نیروهای بومی در رشته‌های مختلف ورزشی موفق نیستند، سعی دارند با وعده‌های مالی به چهره‌های مطرح سایر کشورها و گرفتن تابعیت آنها، این نفرات را جذب کرده و به این واسطه در رشته‌های مختلف ورزشی اوضاع خودشان را بهبود ببخشند. ان موضوع در سال‌های اخیر ضربه سنگینی به ورزش ایران زده و تعداد زیادی از چهره‌های مطرح و قهرمانان رشته‌های مختلف با این وعده‌های مالی به تابعیت سایر کشورها در آمده و زیر پرچمی غیر از پرچم سه رنگ ایران به رقابت پرداختند.

در این راستا فرهیختگان ورزشی مدعی شد یکی از چهره‌های مطرح وزنه‌بردای ایران به دنبال تغییر تابعیت است. در این خبر آمده است:

کیانوش رستمی، قهرمان وزنه‌برداری المپیک که در سال‌های اخیر نه به رکوردشکنی و نمایش‌های مقتدرانه، بلکه به اعتراض‌های تمام‌نشدنی و شکایت‌های همیشگی شناخته شده؛ برای رقابت‌های قهرمانی جهان تصمیم به تغییر تابعیت و وزنه‌زدن زیر پرچم یک کشور دیگر گرفته تا یک تصمیم جنجالی دیگر را ثبت کند.

رستمی که سال گذشته در رکوردگیری تیم ملی شرکت نکرد و در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان قرار نگرفت و المپیک را هم از دست داد؛ برای این تصمیم جنجالی نیاز به مراتب قانونی که اجازه از مقام عالی وزارت ورزش و تایید وزارت امور خارجه است، خواهد داشت؛ موضوعی که هنوز روال اداری‌اش طی نشده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha