کد خبر 269587
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

داود سیدعباسی در گفتگو با «حیات»:

بردن امارات برای ما افتخار محسوب نمی‌شود/ به طارمی و آزمون حق می‌دهم

بردن امارات برای ما افتخار محسوب نمی‌شود/ به طارمی و آزمون حق می‌دهم

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل ایران مقابل امارات و وضعیت تیم ملی در مقدماتی جام جهانی صحبت کرد.

داود سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل تیم ملی ایران مقابل امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: به نظرم بازی‌های این چنینی باید برای تیم ملی ما حکم دیدار تدارکاتی را داشته باشد و خیلی نمی‌توان دیدارهای این چنینی را از لحاظ فنی تحلیل کرد. ما در رأس قاره آسیا هستیم و در کل آسیا الان با توجه به اینکه استرالیا وضعیت خوبی ندارد فقط کره و ژاپن رقبای ما محسوب می‌شوند و تا حدودی هم عربستان. حتی قطر که دو دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است یک درخشش مقطعی داشت و یک قدرت در سطح قاره محسوب نمی‌شود. برای همین اینکه ما در خاک امارات بتوانیم امارات را شکست دهیم نباید برای ما افتخار بزرگی محسوب شود.

وی در مورد این بازی گفت: چیز خارج از انتظاری در این بازی ندیدم. ما سوار بر بازی بودیم و موقعیت‌های خوبی خلق کردیم و حریف هم به جز دقایقی که ابتکار عمل را به دست گرفته بود، در اکثر دقایق بازی با ایجاد لایه‌های دفاعی سعی داشت ارتباط بین عناصر هجومی تیم ما را قطع کند که تا حدودی هم موفق بود ولی بازهم موقعیت‌های خوبی خلق کردیم که با بی‌دقتی از دست رفتند و می‌توانستیم پرگل‌تر بازی را به پایان برسانیم. به نظرم این از آن بازی‌هایی بود که اگر روی مهارت فردی قایدی به گل نمیرسیدیم گره می‌خورد و با کار تیمی سخت می‌توانستیم به امارات گل بزنیم. خصوصاً که وقتی دروازه‌شان باز شد کمی بازتر بازی کردند و اجازه موقعیت‌سازی به ما دادند ولی اگر بازی بدون گل ادامه پیدا می‌کرد به عملکرد تدافعی خودشان ادامه می‌دادند.

پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد نه چندان خوب ستاره‌های اصلی تیم ملی در این بازی عنوان کرد: ستاره این بازی قایدی بود ولی در مورد اینکه چرا آزمون و طارمی در این بازی موفق نبودند تا حدی باید به آنها حق داد. در سطح اول فوتبال هم شما می‌بینید بازیکنان بزرگ و تیم‌های مطرح مقابل تیم‌های درجه ۲ و ۳ که بازی می‌کنند نمی‌توانند درخشش همیشگی را داشته باشند. نمی‌خواهم بگویم انگیزه‌شان افت می‌کند ولی وقتی سطح بازی متفاوت است کار برایشان سخت می‌شود. ضمن اینکه من خیلی هم قبول ندارم که طارمی بازی بدی نشان داد و درست است که گل نزد ولی در مجموع بازی خوبی به نمایش گذاشت و در تولید موقعیت به تیم کمک کرد.

سیدعباسی در مورد عملکرد نفرات جدید تیم ملی هم گفت: این رقابت‌ها فرصت خوبی برای پوست اندازی تیم ملی است و باید نسل جدید کم کم به ترکیب اصلی تزریق شوند و کسب تجربه کنند. شاید بازیکنان اصلی و ستاره‌های حال حاضر تیم ملی برای جام جهانی بعدی هم بتوانند برای ما بازی کنند ولی برای جام ملت‌های آینده به نظرم باید ترکیب جدیدی از نفرات تیم ملی به میدان بروند و ستاره‌های حال حاضر که از 32-33 سال عبور می‌کنند بعد از جام جهانی خداحافظی کنند و جام ملت‌های بعدی شروع نسل جدید تیم ملی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha