کد خبر 269468
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

هواشناسی کرمان اعلام کرد:

وزش باد شدید در جنوب و شرق استان کرمان

وزش باد شدید در جنوب و شرق استان کرمان

کارشناس هواشناسی استان کرمان از وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مریم سلاجقه، کارشناس هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه مردم استان کرمان پس از پشت‌ سر گذاشتن روزهای گرم و طاقت‌فرسای مردادماه، چند روزی است که هوای مطبوعی را در تجربه می‌کنند، اظهار داشت: این گرمای هوای حتی خسارت‌های بسیار زیادی به ماشین‌آلات به ویژه در منطقه شهداد کرمان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه شهر کرمان امروز صبح حداقل دمای 13 درجه سانتیگراد را داشت و امروز حداکثر در گرم‌ترین ساعات به 33 درجه سانتیگراد می‌رسد، گفت: تا روزهای پایانی هفته روند کاهشی دما در سطح استان کرمان ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان، ادامه داد: صبح امروز شهرهای ساردوئیه و لاله‌زار با حداقل دمای 9 درجه سانتیگراد خنک‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی استان کرمان داشتند.

وی بیان کرد: از نظر جوی برای مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان به ویژه شهرهای رودبار، قلعه گنج، مناطق شرقی جیرفت، فهرج، ریگان و زهکلوت به صورت لحظه‌ای وزش باد نسبتاً شدید را خواهیم داشت.

سلاجقه با اشاره به اینکه در این مناطق آسمان به صورت لحظه‌ای غبارآلود شده، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت و وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک در این مناطق دور از انتظار نیست، افزود: در سایر شهرهای استان وزش باد در ساعات بعد از ظهر پدیده‌ای است که پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha