کد خبر 269404
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

ماموریت آموزش و پرورش برای بالا بردن معدل دانش آموزان + فیلم

ماموریت آموزش و پرورش برای بالا بردن معدل دانش آموزان + فیلم

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش تاکید شده که استانداران نسبت به ارتقای آموزشی و دلایل کاهش معدل ورود کنند.

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این سوال خبرنگار حیات، که برنامه آموزش و پرورش برای افزایش معدل‌ها چیست؟، گفت: نقشه‌ای که سال گذشته منتشر شد و نشان می‌داد، وضعیت معدل دانش آموزان در کشور توزیع آن به چه صورت است. یکی از نکاتش این بود که در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و جنوب شرق کشور، عملکرد تحصیلی‌شان به نسبت بقیه استان‌ها پایین‌تر بود، به خوبی نشان می‌داد که باید توجه بیشتری به این استان‌ها از لحاظ توجه صورت بگیرد.

وی در ادامه گفته‌هایش افزود: ما باید در این استان‌‎ها برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزشی داشته باشیم و در جلسه شورای آموزش و پرورش تاکید شد که حتما استانداران محترم نسبت به این موضوع ورود کنند و امسال نتایج معدل‌ها نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارتقای معدل مخصوصا در استان یزد چشمگیر بود و کمترین میزان رشد معدل را ما در استان سیستان و بلوچستان داشتیم که نمره نسبت به سال قبل ارتقا پیدا کرده است. این موضوع آغاز یک حرکتی به سمت ارتقای کیفیت نظام آموزشی است.

وی با تاکید بر این موضوع که داده‌ها به ما این را نشان می‌دهد که اشکال کار آموزش و پرورش کجاست و در چه مناطقی از شهرها حتی در استان‌ها، با چالش جدی روبه رو هستیم، تصریح کرد: در هر منطقه از کشور مدارس مشخص شدند که در هر منطقه کدام مدرسه بیشترین چالش آموزشی و کمترین میانگین نمره را دارند. سال گذشته کارهای خوبی انجام شد، معلم‌های مجربی را اعزام کردند و در مدارسی که مساله بیشتری داشتند، کار توانمند سازی در دستور کار قرار گرفت. اعتکاف‌های علمی که در مدارس انجام شد، بتواند این کاستی‌ها را جبران کند.

زارعی در پاسخ به این سوال که در استان سیستان و بلوچستان که کمترین رشد نمرات و معدل را داشت، چه اقداماتی صورت گرفت، گفت: در سیستان و بلوچستان و استان‌های کم برخوردار، اقدام خیلی خوبی صورت گرفته بود و متناسب با برنامه هفتم توسعه و پیشرفت، شاخص‌ها را با وضعیت موجود استان تحلیل کرده‌اند، برنامه ریزی که متناسب در جهت ارتقای علمی استان باشد، قطعا می تواند به رشد نمرات و افزایش توان علمی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha