کد خبر 269274
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰

آلودگی محیط به باروری مردان و زنان آسیب می‌زند

آلودگی محیط به باروری مردان و زنان آسیب می‌زند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آب نمک می‌تواند طول مدت سرماخوردگی کودک را تا دو روز کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، داده‌های جدید نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد آلودگی هوا با باروری پایین در مردان مرتبط است، در حالی که ترافیک پر سر و صدا می‌تواند به باروری زنان آسیب برساند.

تیمی از محققان دانمارکی خاطرنشان کردند: «اگر نتایج ما در مطالعات آینده تأیید شود، نشان می‌دهد که اجرای سیاست‌های کاهش آلودگی هوا و کاهش صدا ممکن است ابزار مهمی برای بهبود نرخ زاد و ولد در جهان غرب باشد.»

در تلاش برای تعیین اینکه آیا محیط ممکن است نقشی داشته باشد، تیمی به رهبری «مت سورنسن»، از مؤسسه سرطان دانمارک در کپنهاگ، داده‌های بیش از ۹۰۰۰۰۰ بزرگسال دانمارکی ۳۰ تا ۴۵ ساله را بررسی کردند. این افراد بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ در دانمارک اقامت داشتند.

همه مردان و زنانی که در هنگام ورود به پایگاه داده دارای هرگونه تشخیص ناباروری بودند، و همچنین هرکسی که تحت یک روش عقیم‌سازی قرار گرفته بود، از مطالعه خارج شدند.

محققان از آدرس شرکت‌کنندگان برای جستجوی داده‌های سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۷ در مورد سطوح آلودگی هوای محلی محل زندگی آنها استفاده کردند. آنها به ویژه به میانگین سالانه غلظت هوای PM2.5، ذرات بسیار ریز که می‌توانند عمیقاً در ریه‌ها قرار بگیرند، توجه کردند.

منبع: مدیکال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha