کد خبر 268949
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

مجتهد شبستری در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

عمل به قانون اساسی موجب وفاق ملی می‌شود

عمل به قانون اساسی موجب وفاق ملی می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه باعث وفاق ملی می‌شود، همان قانون اساسی است که اکثریت کشور به آن رای دادند، گفت: مسئولان هم باید بر اساس آن نظام را پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد تحقق وفاق ملی اظهار کرد: وفاق ملی یعنی امری که همگان بر او اتفاق نظر دارند.

وی افزود: آن چیزی که باعث وفاق ملی می‌شود همان قانون اساسی است که اکثریت کشور به آن رای دادند. مسئولین هم باید بر اساس آن نظام را پیش ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در مورد مولفه‌هایی که باعث وفاق ملی می‌شود بیان کرد: عمل به قانون اساسی و در نظر گرفتن عزت و استقلال کشور و اصولی که انقلاب بر اساس آن ایجاد شده است مولفه‌های وفاق ملی است.

وی ادامه داد: مقدسات ما و چارچوبی که اسلام و قانون اساسی تاکید کرده و مردم به خاطر آن انقلاب کردند. اصولی است که می‌تواند وفاق ملی را تشکیل دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چالش‌هایی که ممکن است مانع از شکل گیری وفاق ملی شود گفت: تخطی از اصولی که برای انقلاب، نظام و در قانون اساسی تعریف کرده ایم مانع شکل گیری وفاق ملی می شود. 

شبستری گفت:  اگر دولت‌ها و مسئولینی که بر سر کار می‌آیند به شعارهایی که می‌دهند پایبند باشند و به اصول انقلاب و نظام عمل کنند وفاق ملی شکل خواهد گرفت اما اگر در مقام عمل، این اصول را رعایت نکنند، آنگاه وفاق ملی نیز ایجاد نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha