به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علی پارسانیا، مشاور وزیر و مسئول دبیرخانه رویداد الفتا در ارتباط زنده تلویزیونی، اظهار کرد: باید یک تعریف از مدرسه خوب داشته باشیم تا بر اساس آن شاخصهایی را تبیین کنیم. در سند تحول برخی از اقدامات انجام شده است . یکی از کارها تصویب الگوی مد خوب است.
وی ادامه داد: باید ارزیابی شود تا بفهمیم که چند درصد از مدارس جزء رتبه خوب و یا در سطح پایین تر در رویداد الفتا هستند.
مشاور وزیر و مسئول دبیرخانه رویداد الفتا افزود: در سال نخست رویداد الفتا، ۲۶ هزار اثر و در سال جاری حدود ۸۰۰۰ اثر دریافت کرده ایم. الگوهای تدریس را باید به این اثرها اضافه کنیم. در رویداد الفتا حدود ۱۸۰ هزار معلم جزء مخاطب ما بودهاند و پروفایل دارند.
وی تصریح کرد: تحول در نظام اجتماعی وقتی جواب می دهد که معلم و مدیر مدرسه، نگاه یکسانی داشته باشد و در رویداد الفتا، معلمانی که در سال گذشته غرفه داشتهاند امسال در برگزاری این رویداد شرکت کرده و در داوری الگوها به ما کمک می کنند.
پارسانیا خاطرنشان کرد: الفتا اجازه می دهد که رقابت های مختلف مطرح شود.در این رویداد با شاخص های متفاوتی مدارس را بررسی و ارزیابی می کنند.
وی تاکید کرد: سند و نقشه راهی در اردیبهشت ماه امسال با ریاست شهید رئیسی ترسیم شد که یکی از آنها رویداد الفتا است. آیین نامه مدارس تغییر کرده و دست مدیران نسبت به انجام کارها بازتر شده است.
در ادامه موسی بیات، مدیرکل مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس گفت: یکی از ایده های مهم سند تحول، مدرسه محوری است. این رویداد یک کار قابل تقدیر در مدارس مختلف است.
وی بیان کرد: رویداد الفتا باعث شد تا مدارس ایده های خود را مطرح کنند. نمونه های مطرح شده با تلاش مدیران بوده است.
وی اضافه کرد: قوانین دست و پا گیری داشته است که مانع تحول در مدارس می شوند و باید برطرف شود. تمرکز زدایی از ستاد آموزش و پرورش باید داشته باشیم و اختیاراتی به مدارس واگذار شود.
نظر شما