کد خبر 268876
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

جاده‌ای که از دیدن آن سیر نمی‌شوید/ رویایی‌ترین مسیر جنگلی ایران را بشناسید!

جاده‌ای که از دیدن آن سیر نمی‌شوید/ رویایی‌ترین مسیر جنگلی ایران را بشناسید!

با ورود به این جاده به یکی از رویایی‌ترین مسیرهای جنگلی ایران قدم گذاشته‌اید و با گذر از آن مناظر بسیار زیبایی را خواهید دید. پس بهتر است با ما همراه شوید تا با لذت رانندگی در این جاده آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهریور، آخرین‌ماه تابستان در تقویم ایرانی، زمانی ایده‌آل برای سفر و کشف زیبایی‌های جدید است. با شروع شهریور، گرماهای تابستانی آرام‌تر می‌شود و هوای مطبوع‌تر و دلپذیرتر فرصت مناسبی برای سفر به مقاصد مختلف فراهم می‌آورد.

این ماه، با ویژگی‌های خاص خود، از جمله تعطیلات تابستانی و پایان فصل گرما، فرصت‌های زیادی برای برنامه‌ریزی و لذت بردن از سفرهای داخلی و خارجی ارائه می‌دهد. چه قصد دارید به طبیعت دل‌پذیر شمال کشور بروید، یا از فرهنگ و تاریخ شهرهای تاریخی لذت ببرید، شهریور زمان مناسبی برای کشف و تجربه‌های جدید است.

به همین منظور مجید نوری، مدرس رشته‌ی جهان‌گردی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درخصوص بهترین مقاصد سفر در شهریورماه گفت: ایران کشوری پهناور و دارای اقلیمی چهار فصل است. کشورمان دارای مناطق کوهستانی، کویری، جنگلی و دریایی در جنوب و شمال است. در فصل تابستان توصیه بنده به مسافران با در نظر گرفتن هوای گرم ۵۰ درجه تابستان در جنوب کشورمان جاده‌ی اسالم به خلخال و تونل به خلخال است.

جاده‌ای که از دیدن آن سیر نمی‌شوید/ رویایی‌ترین مسیر جنگلی ایران را بشناسید!

وی با بیان اینکه خلخال دارای تغییرات هوایی بسیاری در دقیقه است؛ خاطرنشان کرد: اسالم شهری در استان سرسبز گیلان و در واقع بخشی از شهرستان تالش است که مبدا زیبای ما به حساب می‌آید. دست آخر هم سفرمان به خلخال که شهری در جنوب اردبیل است، ختم می‌شود.

این مدرس گردشگری، با اشاره به این مسیر خیال‌انگیز که مناظر بی‌نظیرش کاری می‌کند تا عادتِ به ساعت نگاه کردن و کیلومتر شمردن در طول مسیر را فراموش کنیم، یادآور شد: در جاده اسالم به خلخال شما برای خستگی در کردن ماشین‌تان را متوقف نمی‌کنید، بلکه با خیال راحت خاموشش می‌کنید و عجله‌ای هم برای رسیدن به مقصد ندارید. چرا که این مسیر، از هر مقصدی زیباتر است.

وی، درخصوص مسیر رسیدن به شهر خلخال تاکید کرد: دو مسیر برای رسیدن به این شهر وجود دارد مسیر نخست اسالم به خلخال و دومین مسیر تونل به خلخال است؛ جاده‌ی اسالم به خلخال بسیار چشم‌نواز و هوایی بسیار مطلوب و خنکی دارد.

نوری در ادامه یادآور شد: شما تصور کنید شهرهای شمال کشور مانند رشت ممکن است هوایی شرجی و گرم داشته باشد اما مسافرین عزیز با فاصله‌ی یک ساعت از شمال کشور به خلخال می‌توانند تجربه‌ی حضور در خالخال شهری که مردم این بوم هرگز از کولر استفاده نمی‌کنند را داشته باشند.

جاده‌ای که از دیدن آن سیر نمی‌شوید/ رویایی‌ترین مسیر جنگلی ایران را بشناسید!

وی با بیان اینکه بنده تجربه‌ی سفر در خردادماه به خلخال را داشتم و شاید باورش برای هیچکس آسان نباشد که در خرداد و تیر ماه در این شهر از شدت سرما بخاری روشن بود؛ افزود: بنابراین توصیه بنده به مسافرینی که می‌خواهند تابستان خنکی داشته باشند مسیر تونل به خلخال و اسالم به خلخال است. جنگل تالش در مسیر اسالم به خلخال قرار دارد و ۱۵۰ نوع درخت را در خود جا داده که ۳۶ گونه از آن‌ها بومی‌اند و در جنگل‌های مناطق دیگر دیده نمی‌شوند.

این مدرس گردشگری در پایان گفت: از جاده‌ی خلخال به آستارا و اردبیل راه دارد و خود منطقه گردنه حیران منطقه‌ی مناسبی برای اسکان مسافران عزیز است. ادامه‌ی مسیر از خلخال و اردبیل شهرستان‌های استان اردبیل و چشمه‌های بسیار زیبای بهشتی آب گرم دارد که توصیه می‌شود مسافران عزیز کشورمان به آن‌جا سفر کنند.

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha