کد خبر 268769
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷

احمدی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

شرایط را برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم کنیم/ جهت سرمایه‌گذاری هیچ جا ایران نمی‌شود

شرایط را برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم کنیم/ جهت سرمایه‌گذاری هیچ جا ایران نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ ایرانیان خارج از کشور استفاده شود، گفت: از ناحیه دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران این اعلام آمادگی و تمایل صورت گیرد که ما حاضر هستیم شرایط را برای بازگشت آن‌ها فراهم کنیم.

وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد برنامه دولت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. شاید معدودی از این‌ها افرادی باشند که مسئله قضایی داشته باشند ولی بیشتر شان مسئله ندارند و مشکلی برای بازگشت آن‌ها وجود ندارد. یا اگر مورد خاصی داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن موارد نیست.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ ایرانیان خارج از کشور استفاده شود، افزود: بنابراین از ناحیه دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران این اعلام آمادگی و تمایل صورت گیرد که ما حاضر هستیم شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته همیشه ضد انقلاب و عواملی که به دنبال ایجاد بحران برای کشور بودند بیکار ننشستند و با تبلیغات، تاثیرات منفی روی ذهن این افراد گذاشتند و تابو ایجاد کردند.

وی در ادامه یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی ایران بتواند یک وضعیتی به وجود بیارود که این تبلیغات منفی را خنثی کند و از طرفی هم این افرادی مشکلی برای بازگشت به کشور نداشته باشد می‌تواند این افراد را جهت سرمایه گذاری جذب کند.

احمدی تاکید کرد: به لحاظ سرمایه گذاری معتقدم هیچ جا ایران نمی‌شود،بنابراین اگر این اطمینان برای آن‌ها حاصل شود تا به سمت کشور بیایند می‌تواند حداقل روی تعدادی از آن‌ها اثرگذار باشد. یعنی تغییر نگاه مسئولین و حاکمیت را بتوانند احساس کنند.

وی ادامه داد: افرادی که مسئله‌ دارند که محدود هم هستند بحث شان جداست.خیلی نمی‌شود درباره آن‌ها صحبت خاصی کرد به دلیل اینکه ما از کم و کیف جریان آن‌ها مطلع نیستیم تا درمورد آن‌ها قضاوت کنیم‌.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی، هچنین گفت: به طور کلی باید این اطمینان را به وجود آورد که شهروندان ایرانی که در خارج از کشور هستند و تمایل دارند که سرمایه شان ببهره‌وری بهتر و مناسب‌تری داشته باشد، بتوانند به کشور بازگردند و این زمینه را برای آن‌ها فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha