کد خبر 268737
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

آتش سوزی جنگل باغ شادی شهرستان خاتم یزد مهار شد

آتش سوزی جنگل باغ شادی شهرستان خاتم یزد مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از مهار آتش سوزی در جنگل باغ شادی شهرستان خاتم خبر داد گفت : حوالی ساعت ۱۳ امروز بخشی از این جنگل واقع در مرز استان یزد با فارس طعمه حریق شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سید رضا نورانیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد افزود: در همان ساعات بدون فوت وقت تمام امکانات و نیروهای مرتبط اعم از محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج سپاه و جوامع مردمی برای کهار این آتش سوزی بسیج شدند.

وی اظهار کرد: گزارشات اولیه در ساعت ۱۵ حاکی از کنترل نسبی حریق داشته و به فضل الهی و با همت همگانی حوالی ساعت ۱۶:۳۰ اوضاع تحت کنترل کامل درآمده و حریق اطفاء شد.

نورانیان تاکید کرد: پایش و مراقبت محدوده دچار حریق در ساعات پیش رو از اهمیت بسزایی برخوردار است و گزارشات تکمیلی سطح تخریب و علت وقوع این حادثه متعاقبا اعلام خواهد شد.

جنگل‌های باغ شادی شهرستان خاتم در جنوبی ترین نقطه استان یزد و در حد فاصل استان فارس با یزد قرار دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان و تنها جنگل استان یزد است.
جنگل‌های باغ شادی و باغ معدن، ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد و در منطقه حفاظت شده آن گونه‌های مختلف جانوری زندگی می‌کنند و زیستگاه گونه‌های در حال انقراض از جمله گوزن زرد، قوچ، میش، کل، بز و جبیر است.

مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha