کد خبر 268729
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

پاکستان و مصر تفاهمنامه گسترش همکاری‌های نظامی امضا کردند

پاکستان و مصر تفاهمنامه گسترش همکاری‌های نظامی امضا کردند

همزمان با سفر هیات بلندپایه نظامی و دفاعی مصر به پاکستان، دو کشور تفاهمنامه گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه نظامی را امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ چهاردهمین نشست کمیته همکاری نظامی مصر و پاکستان در شهر راولپندی با حضور مقامات ارشد وزارت دفاع و نیروهای مسلح دو کشور برگزار شد.

طرفین پیرامون موضوعات مورد علاقه از جمله طیف وسیعی از همکاری های دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آنان همچنین از سطح فعلی همکاری‌های مشترک از جمله امنیتی، مقابله با تروریسم و رایزنی‌های منطقه ای ابراز رضایت کردند.

مقامات پاکستان و مصر موضوعات مربوط به آموزش، تبادل هیات‌های نظامی و تولید مشترک تجهیزات دفاعی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ژنرال عامر اشفاق کیانی قائم مقام موقت وزارت دفاع پاکستان و سرلشکر عبدالرحمان عادل رحمان محمود جانشین اداره کل عملیات نیروهای مسلح و هماهنگی مصر تفاهمنامه گسترش همکاری‌های نظامی را امضا کردند.

اوایل سال ۱۴۰۰ رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان طی بازدید رسمی از مصر با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور دیدار و درخصوص تعمیق مناسبات دفاعی-امنیتی اسلام‌آباد و قاهره رایزنی کرد.

مناسبات اسلام‌آباد و قاهره به ویژه در حوزه‌های دفاعی و نظامی طی سال‌های اخیر با پیشرفت همراه بوده است. منابع پاکستانی شهریورماه ۱۳۹۸ از رایزنی‌های نیروی هوایی این کشور با مصر برای خرید ۳۶ فروند از جنگنده‌های «میراژ ۵» خبر دادند.

اواخر بهمن سال ۹۵ وزارت دفاع پاکستان ۱۶ فروند از جنگنده‌های تک موتوره و چندمنظوره جِی. اف-۱۷ محصول مشترک چین و پاکستان را به نیروی هوایی این کشور تحویل داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha