کد خبر 268701
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

پروژه های جاه طلبانه علمی در مام فناوری به سرانجام می‌رسند + فیلم

پروژه های جاه طلبانه علمی در مام فناوری به سرانجام می‌رسند + فیلم

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی از انجام پروژه های بزرگ و جاه طلبانه علمی در مام های فناوری که در هیچ کدام از مراکز کشور فعلا قابل انجام نیست، خبر داد.

شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفتگو با حیات؛ گفت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه توسعه فناوری در کشور جای آن خالی بود، مراکز آفرینش ملی فناوری یا مام فناوری بودند که راه اندازی ۶ مرکز آفرینش ملی فناوری، تکلیف معاونت علمی در برنامه هفتم توسعه شد.

تفاوت مام های فناوری با سایر مراکز علمی

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مورد حوزه های مام فناوری گفت: این ۶ مام فناوری در حوزه های هوش مصنوعی، کوانتوم، زیست مهندسی، مغز و علوم شناختی، میکرو الکترونیک مواد و ساخت پیشرفته هستند.

حق جوی جوانمرد ادامه داد: این مراکز قرار است جایی باشند که نخبگان کشور در حوزه های لبه دانش و فناوری، پروژه های بزرگ و جاه طلبانه علمی را انجام بدهند که در هیچ کدام از مراکز کشور فعلا قابل انجام نیست.

زیرساخت های ایجاد مام های فناوری در کشور فراهم شده است

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی گفت: مام های فناوری در واقع یکی از مهم ترین راهکارهایی هستند که مرجعیت علمی را امکان پذیر می کنند که خواسته مشخص مقام معظم رهبری در این سال ها از نظام علم و فناوری کشور بوده است.

حق جوی جوانمرد ادامه داد: مقدمات و زیرساخت های ایجاد مام های فناوری در کشور فراهم شده است و محل ایجاد آن و طراحی دپارتمان هایی که قرار است در این مراکز وجود داشته باشد انجام شده و تا حدود زیادی هم پیش رفته ولی هیچ کدام هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یک مدلی هم هست که در واقع مراکز آفرینش ملی فناوری آزمایشگاه های اقماری وابسته خواهند داشت. ما شاهد افتتاح یک مرکز بسیار خوب و بزرگ و پیشرفته در دانشگاه اصفهان بودیم و دیگری را در دانشگاه علم و صنعت راه انداختیم. از قبل یک مرکز در دانشگاه صنعتی شریف داشتیم. در واقع اسباب و لوازم حوزه های بسیار تخصصی که آزمایشگاه بسیار تخصصی که قراره آزمایشگاه های همکار برای اینکه پروژه کلان ملی پیش برود را آماده می کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha