کد خبر 268692
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

علیرضا نیکبخت در گفتگو با «حیات»:

به چند دلیل نباید قرقیزستان را دست کم بگیریم

به چند دلیل نباید قرقیزستان را دست کم بگیریم

پیشکسوت فوتبال معتقد است تیم ملی فوتبال ایران مقابل حریف آسیای مرکزی خودش از پیش برنده نیست.

علیرضا نیکبخت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت تیم ملی ایران در آستانه بازی با قرقیزستان اظهار کرد: تیم‌های آسیایی مرکزی عمدتاً بازی‌های فیزیکی انجام می‌دهند و به واسطه قدرت بدنی بالایی که دارند چنین مدل بازی‌هایی را عمدتاً از آنها شاهد هستیم تا اینکه بخواهیم بازی‌های تاکتیکی از آنها ببینیم. با شناخت مختصری که از آنها دارم به نظرم مدل کوچک شده‌ای از تیم ملی ازبکستان هستند و ما باید با چنین محاسباتی به مصاف آنها برویم. 

وی افزود: شاید روی کاغذ ما برنده از پیش تعیین شده این بازی باشیم ولی این را در نظر بگیرید که فوتبال روز دنیا با ۱۰ و ۲۰ سال قبل متفاوت است. در همین جام ملت‌های آسیا دیدیم تیم‌های به ظاهر درجه دو آسیا چطور ابرقدرت‌های سنتی را به زیر کشیدند. یا در جام ملت‌های اروپا هم چنین مواردی را شاهد بودیم. الان هم که سهمیه صعود افزایش پیدا کرده، تیم‌های درجه دو و سه آسیا انگیزه پیدا کردند تا برای صعود تلاش کنند و همین کار مارا سخت می‌کند. 

پیشکسوت فوتبال افزود: به نظرم این بازی به خاطر انتظاراتی که وجود دارد حتی از بازی با امارات می‌تواند برای ما سخت‌تر باشد. اگر قرقیزستان را دست کم بگیریم ممکن است تنبیه شویم ولی اگر با نگرش درستی پا به این مسابقه بگذاریم حتی کسب یک برد پرگل هم دور از انتظار نیست. به نظرم چینش ترکیب در این بازی خیلی مهم است. ما باید تلفیقی از بازیکنان جوان و ستاره‌های لیگ که به تیم ملی دعوت شدند را در کنار چند چهره مطرح و با تجربه قرار دهیم تا هم از نیرو و پتانسیل جوانی و انگیزه نفرات جدید استفاده کنیم و هم آنها در یک موقعیت مناسب کنار بازیکنان اصلی کسب تجربه کنند برای میادین بزرگتر و سنگین‌تر. 

نیکبخت در پایان یادآور شد: مطمئنم کادرفنی تیم ملی با اشراف کامل به تیم حریف و بازیکنان و توانایی‌های تیم خودمان بهترین عملکرد را در این بازی خواهد داشت تا قدم اول را محکم برداریم. درست است که می‌گوییم سهمیه افزایش پیدا کرده و صعود ما باید قطعی باشد ولی نتایجی که در این مرحله می‌گیریم می‌تواند روی سیدبندی قرعه کشی جام جهانی تاثیر بگذارد و سرنوشت صعود ما به دور بعد را تعیین کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha