کد خبر 268669
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹

کاهش تصادفات در کمربندی شرقی - غربی کرمانشاه با همکاری شهرداری و پلیس

کاهش تصادفات در کمربندی شرقی - غربی کرمانشاه با همکاری شهرداری و پلیس

همکاری شهرداری و پلیس راهور برای کاهش تصادفات رانندگی در کلانشهر کرمانشاه با اتخاذ تصمیماتی از جمله ایجاد قرارگاه کاهش تصادفات به ثمر نشسته و براساس آمارهای اعلام شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تعداد سوانح رانندگی در ۲ کمربندی غربی - شرقی شهر کرمانشاه طی سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات در راستای کاهش تصادفات و جلوگیری از حوادث ناگوار رانندگی امسال در شهر کرمانشاه راه‌اندازی شد و در مورخه ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری تشکیل جلسه داد و مصوباتی را از نظر گذراند که در مهم‌ترین مصوبات ۲۹ نقطه حادثه‌خیز شناسایی و طی چند ماه گذشته معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه توانست موانع نقاط حادثه‌خیز را رفع کند.

ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی برای کاهش ترافیک همواره یکی از تأکیدات فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بوده است به طوریکه سردار حاجیان در جلسات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات و همچنین بازدیدهای میدانی از نقاط حادثه‌خیز سطح شهر کرمانشاه؛ کمربندی اطراف شهرها را بیشترین محل وقوع تصادفات برشمرد و بر ایمن‌سازی و کنترل سرعت خودروها در این محدوده تأکید کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به همکاری و فعالیت شبانه‌روزی مدیران تأکید داشت و افزود: ارتباط بین شهرداری و پلیس راهور و تخصصی‌کردن موضوعات شورای ترافیک شهرستان‌ها می‌تواند در حل معضلات ترافیکی شهروندان تأثیر فراوانی داشته باشد.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند، گفت: امیدوارم بقیه دستگاه‌های مسوول نیز با توان بیشتری پای‌کار آمده و مدیران نیز در بازدیدهای میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

براساس اعلام پلیس راهور استان کرمانشاه، سال گذشته ۱۲۹ نفر در داخل شهر کرمانشاه بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که ۴۰ نفر آنها در ۲ کمربندی شرقی و غربی بود اما این پلیس هنوز آمار امسال تصادفات در شهر کرمانشاه و ۲ کمربندی شرقی و غربی اعلام نکرده است اگرچه فرمانده انتظامی استان و شهردار کرمانشاه اعلام کرده اند که تعداد تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مدیریت کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه اقشار جامعه است

شهردار کرمانشاه نیز در این‌ رابطه تدوین و اجرای استراتژی‌ها برای کاهش تعداد تصادفات، افزایش ایمنی و ارتقا رفتار رانندگی و آموزش‌وپرورش عمومی درباره اصول رانندگی ایمن، استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی و اهمیت رعایت مقررات راهنمایی‌ و رانندگی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و با تاکید بر همکاری با نهادهای مرتبط برای اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌های کاهش تصادفات گفت: سیاست‌ریزی و مدیریت کاهش تصادفات نیازمند تعهد و همکاری بین اقشار مختلف جامعه است تا به‌وسیله این اقدامات، تصادفات جاده‌ای وارد شده نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد.

«نادر نوروزی» افزود: تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دوربرگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و دوربرگردان میدان مقابل شرکت زمزم، نصب حفاظ و نرده در طرفین پل قره‌سو جهت جلوگیری از خروج خودروها از پل در هر دو طرف، ورودی اول ده پهن ایمن‌سازی با نصب موانع فیزیکی (نرده، نیوجرسی، ...)، اصلاح هندسی راست‌گرد ورودی از ده‌پهن، نصب چراغ فرماندهی‌، دوربین ثبت تخلفات از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

وی تصریح کرد: ایمن‌سازی مقابل دانشگاه پیام‌نور واقع در کمربندی امام خمینی (ره) از جمله نصب چراغ چشمک‌زن ،راه‌اندازی سرعت‌کاه آسفالتی،نصب و راه‌اندازی نرده‌های پل‌ عابرپیاده، احداث پل و ایمن‌سازی پل‌ عابرپیاده در شهرک حکمت‌آباد در قالب مصوبات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات انجام شده است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات پتانسیل تصمیم‌سازی برای ساماندهی و کاهش تصادفات دارد و می‌توان با اتخاذ تدابیر درست و عملی، گام خوبی در جهت کاهش حجم تصادفات برداشت.

بر اساس این گزارش، کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.

حدود ۶۹۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه تردد دارد که ۶۵ درصد آن در شهر کرمانشاه فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha