کد خبر 268366
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰

اسلامی:

جهت انسجام در اقدامات نیازمند سند ۲۰ ساله هسته‌ای بودیم

جهت انسجام در اقدامات نیازمند سند ۲۰ ساله هسته‌ای بودیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از کمبودهایی که در حوزه هسته‌ای نیاز آن مطرح و در فضای نخبگانی داخل هم مورد سوال بود و البته با سیاسی سازی و اتهام پراکنی نظام استکبار علیه ایران هم وجود آن احساس می شد، نیاز به یک برنامه منسجم در صنعت هسته‌ای بود که در قالب سند 20 ساله هسته‌ای متجلی شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی بعدازظهر شنبه ۱۰ شهریور 1403 در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درخصوص آخرین وضعیت صنعت هسته‌ای کشور و اجرای اهداف سند 20 ساله هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: یکی از کمبودهایی که در حوزه هسته‌ای مطرح و در جنگ نخبگان داخلی سوال بود و هم حرکتی که سیاسی سازی و اتهام پراکنی نظام استکبار علیه ایران ایجاد کرده بود نیاز به یک برنامه منسجم در صنعت هسته‌ای داشتیم.

وی گفت: اینکه برخی در داخل می‌گفتند که صنعت هسته‌ای چه سودی دارد را با تعیین نقشه راهی در سند 20 ساله هسته‌ای حل کردیم و تلاش کردیم مسیر حرکت صنعت هسته‌ای را برای افکار عمومی روشن کنیم. این سند نهایتا در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ توسط شهید رئیسی رونمایی شد.

اسلامی افزود: در سال سوم اجرای سند ۲۰ ساله هسته‌ای هستیم و قید کردیم که کامل نیست و هر ساله آن را به روزرسانی می‌کنیم و این سنده به شکلی پویا به عنوان نقشه راه به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha