کد خبر 268272
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹

۱۹ مشکل معیشتی پرستاران/ مقابل وزارت بهداشت نیستیم

۱۹ مشکل معیشتی پرستاران/ مقابل وزارت بهداشت نیستیم

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، از تهیه فهرست مشکلات معیشتی پرستاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، احمد نجاتیان رئیس کل سازمان نظام پرستاری در برنامه تلویزیونی کشیک سلامت، با اشاره به اعتراضات جامعه پرستاری، اظهار کرد: آنچه اتفاق افتاده این است که مطالبات معوقه پرستاران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است‌.

وی افزود: این منابع مربوط به معوقات طولانی مدتی است که ۸ تا ۹ ماه و در برخی موارد ۱۸ ماه تأخیر در پرداخت داشته است. این منابع که اکنون اختصاص یافته نشاندار است و باید به پرستاران پرداخت شود تا پرداخت‌های پرستاران به روز شود و میزان تأخیر در پرداخت آن به دو تا سه ماه برسد، این دو تا سه ماه نیز به خاطر بررسی اسناد در بیمه‌ها است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: وزیر بهداشت تاکید داشت که مشکلات را در حوزه سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: اعتراضات برخی پرستاران و مطالبات آنها، برحق بوده و شاید باید فراتر از نظام سلامت به این مطالبات دقت شود. در چند سال گذشته وضعیت معیشتی کارکنان دولت دچار آسیب شده است و در حوزه‌های غیراقتصادی و نیروهایی که به مردم خدمات ارائه می‌دهند، دچار آسیب جدی معیشتی شده‌اند که پرستاران را نیز شامل می‌شود. در عین حال برخی کارکنان در برخی حوزه‌ها درآمدهای بسیار بالایی دارند و بنابراین تبعیض بین درآمدهای کارکنان دولت باید از میان برداشته شود.

نجاتیان همچنین گفت: عوامل متعددی هست که باعث می‌شود برخی سیاستگذاری‌های وضع شده به خوبی اجرا نشود برای مثال گزارش وضعیت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید هر ۶ ماه به اطلاع مجلس برسد اما به نظر می‌رسد نظارت بر میزان اجرای قانون کمی نادیده گرفته شده یا مجلس از ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha