کد خبر 268209
۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

«حیات» بررسی می کند؛

نحوه ثبت نام زمین رایگان + شرایط

نحوه ثبت نام زمین رایگان + شرایط

زمین رایگان تنها به کسانی اعطا می شود که حائز شرایط آن باشند. اما مشمولان دریافت آن چگونه برای دریافت آن باید ثبت نام کنند؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ نحوه ثبت نام زمین رایگان یکی از سوالاتی است که متقاضیان با آن مواجه هستند. 

شرایط دریافت زمین رایگان

دولت در راستای طرح جوانی و جمعیت به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر زمین رایگان اختصاص می‌دهد؛ براساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی به ۸۴ هزار متقاضی این طرح، زمین واگذار شده است.

زمین رایگان به کدام خانوارها تعلق می‌گیرد؟

دولت در راستای قانون جوانی جمعیت مقرر کرده به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر که فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، زمین رایگان واگذار کند.

البته شرط دیگری که سر راه متقاضیان دریافت این زمین‌ها وجود دارد، این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند نباید آماری بالای ۲.۵ درصد داشته باشد.

چه میزان زمین رایگان واگذار شد؟

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تا اواخر بهار امسال بیش از ۷۴ هزار مشمول قانون جوانی جمعیت، زمین‌های خود را به دریافت کردند؛ اخیر نیز ۱۰ هزار قطعه زمین دیگر در استان فارس به متقاضیان واگذار شد که آمار زمین‌های دریافتی به بیش از ۸۴ قطعه می‌رسد.

ارزش زمین‌های طرح جوانی جمعیت

ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده در برخی نقاط کشور، به صورت مشاعی به ۲ یا ۳ خانواده واگذار می‌شود.

نحوه ثبت نام زمین رایگان

متقاضیان برای ثبت نام در طرح مزبور و دریافت زمین رایگان باید با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراحل ثبت‌نام خود را طی کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha