کد خبر 268124
۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

هشدار طوفان در بزرگترین شهر پاکستان و تعطیلی مدارس

هشدار طوفان در بزرگترین شهر پاکستان و تعطیلی مدارس

به دنبال پیش‌بینی طوفان و شرایط جوی نامساعد در جنوب شرق پاکستان، مدارس «کراچی» امروز (جمعه) تعطیل اعلام شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ در پی بارندگی‌های شدید و وزش تندباد و همچنین به دنبال پیش‌بینی اداره هواشناسی پاکستان مبنی بر امکان تبدیل شدن این سامانه جوی به طوفان در منطقه، مقامات کراچی، بزرگترین شهر این کشور آسیایی، مدارس را تعطیل اعلام کردند.

اداره آب و هوای محلی گفت بخش‌هایی از کراچی در طول شب ۱۴۷ میلی‌متر بارندگی داشته است و مقامات محلی از ساکنان خواستند که از تردد غیرضروری خودداری کنند.

مقامات پاکستانی از ماهیگیران و ملوانان خواستند به دریا نروند و هشدار دادند که طوفان احتمالا منجر به جاری شدن سیل در شهرها و همچنین سیل ناگهانی در مناطق تپه‌ای در روزهای آینده خواهد شد.

این هشدار به ساکنان کراچی در حالی داده شده که روز پنج‌شنبه مقامات مدیریت بلایای طبیعیِ هند اعلام کردند به دلیل حوادث مرتبط با طوفان و سیل اخیر در ایالت گجرات بیش از ۲۸ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۱۸ هزار نفر از شهرهای نزدیک به سواحل در این ایالت از روز یکشنبه تخلیه شده‌اند. مقامات هواشناسی می‌گویند در حالی که احتمال شدت گرفتن طوفان در این منطقه وجود دارد به احتمال زیاد بر حجم بارندگی‌ها نیز افزود خواهد شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه «ایندین اکسپرس» گزارش داد شکل‌گیری طوفان‌های پیچنده بر فراز دریای عرب در ماه اوت پدیده نادری است و آخرین طوفان این‌چنینی در سال ۱۹۶۴ رخ داده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha