کد خبر 268119
۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

فولاد - پرسپولیس؛ حساس - تعیین کننده - حیثیتی

فولاد - پرسپولیس؛ حساس - تعیین کننده - حیثیتی

پرسپولیس و فولاد در یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین تقابل‌های خود به مصاف هم می‌روند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ پرسپولیس و فولاد خوزستان امشب و از ساعت ۱۹:۳۰ در دیداری حساس و جذاب بمصاف یکدیگر می روند، یکی از جذابیت های این بازی حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت فولاد است.

شاگردان گاریدو پس از تساوی در دو بازی ابتدایی خود در لیگ بیست و چهارم، قرمزها بدنبال کسب اولین ۳امتیاز خود در لیگ برتر هستند.

در سوی مقابل فولاد خوزستان با هدایت یحیی گل محمدی سرمربی پرافتخار سابق پرسپولیس، شروع خوبی در لیگ برتر داشته است و با کسب ۴ امتیاز از دو بازی در رتبه پنجم جدول قرار دارد.

تقابل یحیی گل محمدی و پرسپولیس باعث شده این بازی حساسترین دیدار هفته سوم لیگ برتر باشد.

گل محمدی تا بحال ۱۴ بار بعنوان سرمربی در برابر پرسپولیس قرار گرفته که طی این تعداد بازی ۷برد،۲مساوی و ۷ باخت را کسب کرده و آمار خوبی در مقابل تیم محبوب خود دارد.

در تاریخچه تمام تقابل های پرسپولیس و فولاد، ۲۳ برد پرسپولیس،۱۲ مساوی و ۱۱ برد سهم فولاد خوزستان بوده است، پرسپولیس در لیگ ۲۳ هر دو دیدار خود را مقابل فولاد با پیروزی پشت سرگذاشته بود، آخرین برد فولاد در برابر پرسپولیس نیز به دور برگشت لیگ بیست و دوم و برتری یک گله فولاد در برابر سرخپوشان تهرانی برمیگردد.

تقابل پرسپولیس و فولاد به عنوان ۲ مدعی همیشگی قهرمانی در تمام تورنمنت‌ها جذاب و حساس است. دو تیم پرطرفدار با سابقه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و سوپر جام که سابقه درخشش در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارند.

پرسپولیس و فولاد دو تیم قرمز پوش لیگ ایران در طول تاریخ بازیکنان و مربیان مشترک بسیاری داشته‌اند اما مسلماً حضور یحیی گل محمدی و حمید مطهری روی نیمکت فولاد در این فصل حساسیت این مسابقه را صد چندان کرده است.

فولاد درون زمین هم از چند بازیکن با سابقه پرسپولیسی استفاده می‌کند. علی نعمتی که همین تابستان به فولاد رفت یا ساسان انصاری و حتی احسان پهلوان که توسط خود یحیی برای پرسپولیس خریداری شد.

در پرسپولیس هم بازیکنانی با سابقه حضور در فولاد هستند. البته سروش رفیعی به خاطر کارت قرمز بازی قبل اجازه حضور در این مسابقه را ندارد اما فرشاد احمدزاده و عیسی آل کثیر مشکلی برای بازی ندارند.

این فصل پرسپولیس با مساوی ۱-۱ برابر ذوب آهن استارت زد و بازی قبل در تبریز برابر تراکتور هم به تساوی رسید تا تنها با دو امتیاز از سپاهان صدرنشین ۴ و از ملوان، فولاد، استقلال و تراکتور ۲ امتیاز کمتر جمع کرده باشد. قرمزها برای بقا در کورس قهرمانی نیاز مبرمی به این سه امتیاز دارند.

جالب اینکه یحیی گل محمدی در یکی از قهرمانی‌هایش با پرسپولیس فصل را با دو مساوی استارت زد و اولین برد را هفته سوم به دست آورد، با گل میلاد سرلک، بازیکنی که این هفته به پرسپولیس برگشت اما هنوز کارت بازی ندارد!

فولاد بعد از فجایع فصل قبل، این فصل را با پیروزی در قائمشهر مقابل نساجی استارت زد. آنها در بازی قبل مقابل مس در خانه بدون گل متوقف شدند و یکی از تیم‌های ۴ امتیازی بالاتر از پرسپولیس در جدول هستند.

مشکل کارت بازی یحیی گل محمدی بالاخره حل شد او از این بازی می‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. آن هم مقابل تیم سابقش.

پرسپولیس بعد از ناتوانی در جذب قلی‌زاده با بحران حمله مجازی هواداران برای برکناری درویش روبرو شده و فشار زیادی روی گاریدو مربی اسپانیایی قرمزها وجود دارد تا با کسب اولین پیروزی این فصل آتش انتقادات را خاموش کند.

فصل قبل بازی رفت دو تیم در هفته چهارم، روز چهارشنبه ۸ شهریور در ورزشگاه شهدای اهواز برگزار شد. پرسپولیس آن مسابقه را با گل‌های پورعلی گنجی و یاسین سلمانی برد. یک سال و یک روز بعد از آن این دو ستاره که هر دو فصل قبل ربات پاره کرده و این فصل تازه دوباره به میدان برگشته‌اند، امید زیادی داشتند تا در این بازی برای اولین بار به ترکیب پرسپولیس برسند.

فصل قبل در بازی رفت یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس بود و اولی گلادیسون بعد از اخراج منصوریان در بازی هفته چهارم، مربی موقت فولاد و جالب اینکه او از هفته پنجم جای خود را به خوان ایگناسیو مارتینز یک مربی اسپانیایی داد! یعنی جای یحیی و مربی اسپانیایی در این بازی عوض شده است!

در آخرین تقابل دو تیم تا امروز که بازی برگشت فصل قبل در ورزشگاه آزادی بود، احمد آل نعمه روی نیمکت فولاد و اوسمار ویرا دستیار یحیی روی نیمکت پرسپولیس بود. فولاد در تهران با دو گل پیش افتاد اما در نهایت ۴-۲ بازی را باخت.

در آخرین تقابل دو تیم اورونوف، آل کثیر، کنعانی زادگان و ترابی برای پرسپولیس گل زدند. موسی کولیبالی و عبدالکریم حسن (گل به خودی) نیز برای فولاد که از این جمع حالا ترابی و حسن دیگر در پرسپولیس نیستند.

پرسپولیس، سروش رفیعی را به دلیل اخراج در بازی قبل ندارد. با توجه به قوانین جدید، همه منتظر ترکیب جدید پرسپولیس و نفرات نیمکت نشین هستند و البته که در این مسابقه میلاد محمدی می‌تواند برای اولین بار با لباس قرمز به میدان بیاید.

محمد جواد محمدی که یکی از کاندیداهای پرسپولیس برای خط حمله بود در نهایت به فولاد پیوست و حالا با شماره ۷ مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد. او قبلاً با لباس هوادار و ذوب آهن نیز زهرش را به پرسپولیس ریخته است.

کادرفنی یحیی گل محمدی در پرسپولیس دو تکه شده و در این بازی روی دو نیمکت حضور دارند. خودش و مطهری به فولاد رفته‌اند اما خانبان و عسکری در پرسپولیس ماندند.

پژمان جمشیدی ستاره حال حاضر سینمای ایران یکی از بازیکنانی است که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم در این مسابقه را دارد. پژمان در سال‌های آخر فوتبالش و بعد از پرسپولیس مدتی را هم در فولاد بازی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha