کد خبر 268024
۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

جعفری در گفتگو با «حیات»:

زمان پرداخت سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست/ سهامداران عدالت معطل واریز سود ۳ همتی دو شرکت بورسی   

زمان پرداخت سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست/ سهامداران عدالت معطل واریز سود ۳ همتی دو شرکت بورسی   

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت ۱۴۰۱ معطل دو شرکت بورسی است، گفت: مبلغی که باید واریز شود، نزدیک به ۳ همت است. 

ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با «حیات» و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت معطل چیست؟ گفت: واریز مرحله سوم سود سهام عدالت معطل دو شرکتی است که سود سهام عدالت را تا این لحظه به صورت کامل پرداخت نکرده‌اند. 

افزایش سرمایه یک شرکت از محل سود سهام عدالت 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به محض اینکه این دو شرکت سود سهام عدالت را تسویه کنند با مجوز شورایعالی بورس پرداخت مرحله سوم قابل انجام خواهد بود، گفت: پیش از این، ۵ شرکت در پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ خلف وعده کرده بودند که طی مهلت داده‌شده، ۳ شرکت تسویه کردند. 

وی افزود: یکی از این شرکت‌ها، شرکت «فجر انرژی خلیج فارس» بود که اعلام کرد قصد دارد از محل سود سهام عدالت، افزایش سرمایه بدهد. 

زمان پرداخت سود سهام عدالت هنوز مشخص نیست/ سهامداران عدالت معطل واریز سود ۳ همتی دو شرکت بورسی   

زمان پرداخت سود سهام عدالت مشخص نیست 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه آیا افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود سهام عدالت تخلف نیست؟ گفت: خیر، این کار غیرقانونی نیست و شرکت‌ها می‌توانند سود سهامداران و به عبارت بهتر، مطالبات سهامداران از شرکت را به سرمایه تبدیل کنند و ساز و کار این کار در قانون تجارت، دیده شده است. 

جعفری افزود: در حال حاضر، زمان دقیقی را نمی‌توانیم برای پرداخت سود سهام عدالت مشخص کنیم زیرا ۲ شرکت بورسی باید سود سهام عدالت را تسویه کنند. این دو شرکت باید حدود ۳ همت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند. بعد از اینکه این دو شرکت واریز کنند باید از شورایعالی بورس مجوز پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت را دریافت کرد. آنگاه زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص خواهد شد. 

رای پرونده شرکت‌های بدقول در واریز سود سهام عدالت صادر شد/ دو شرکت باقی است 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تخلف این شرکت‌ها در عدم واریز سود سهام عدالت به «حیات» گفت: پرونده تخلفات برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را بعد از مهلت مقرر در اساسنامه‌شان یا ۴ ماه یا ۸ ماه پرداخت کرده‌اند، تشکیل و برای معاونت حقوقی سازمان بورس ارسال شده و در این واحد در حال پیگیری است. 

جعفری خاطرنشان کرد: برای برخی از شرکت‌ها رای صادر و به شرکت‌های مزبور ابلاغ شده است. رای پرونده دو شرکت صادر نشده که در ادامه رای آنها را تعیین و به شرکت‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha