کد خبر 268018
۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

روز مبارزه با تروریسم؛ حمایت غربی‌ها از ترور در جهت منافع خود

روز مبارزه با تروریسم؛ حمایت غربی‌ها از ترور در جهت منافع خود

ترور، اتفاقی شوم و غیرقابل دفاع است که ما ایرانیان سالیان سال با آن آشنا هستیم و بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم عزیز کشورمان قربانی این پدیده تلخ شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ هشتم شهریور برابر با ۳۰ آگوست روزی که جمهوری اسلامی ایران، این روز را به عنوان روز جهانی مبارزه با تروریسم نام‌گذاری کرده است.

این روز یادآور شهادت مظلومانه رئیس جمهور محمدعلی رجایی و نخست وزیر محمدجواد باهنر در سال ۱۳۶۰ است. این اقدام تروریستی که به‌دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، در میان سایر عملیات‌های تروریستی به دلیل شهادت نفرات اول و دوم دستگاه اجرایی یک کشور کاملا بی‌سابقه به شمار می‌آید.

روز مبارزه با تروریسم؛ حمایت غربی‌ها از ترور در جهت منافع خود

شهید رجایی پس از پیروزی انقلاب ابتدا سمت وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت و سپس در سال ۱۳۵۹ به نمایندگی مردم تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد. در ۲۰ مرداد ۱۳۵۹ به نخست‌وزیری و پس از عزل بنی‌صدر از مقام ریاست جمهوری در انتخابات دوم مرداد ۱۳۶۰ با کسب بیش از ۱۳ میلیون رای مردم به عنوان دومین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

روز مبارزه با تروریسم؛ حمایت غربی‌ها از ترور در جهت منافع خود

شهید باهنر پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌هایی از جمله عضویت در شورای انقلاب، نمایندگی مردم کرمان در مجلس خبرگان، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش (در کابینه شهید رجایی) و دبیرکلی حزب جمهوری اسلامی (پس از شهادت دکتر بهشتی) را برعهده داشت. وی پس از انتخاب رجایی به ریاست‌جمهوری ایران، از سوی وی به نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

منافقین و نقش آنها در تروریسم

گروهک منافقین، که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ به یکی از دشمنان اصلی جمهوری اسلامی تبدیل شد، سابقه‌ای طولانی در اقدامات تروریستی دارد. این گروهک، که ابتدا با شعارهای ضد رژیم پهلوی توانست بخشی از جامعه را جذب کند، به‌زودی ماهیت واقعی خود را نشان داد و به یکی از بزرگترین تهدیدات داخلی ایران تبدیل شد. با شروع اقدامات تروریستی علیه نظام جمهوری اسلامی، منافقین به تدریج به پاریس و سپس به عراق گریختند و با همکاری با دشمنان خارجی، به ویژه صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق، نقش مخربی در منطقه ایفا کردند.

در جریان جنگ ایران و عراق، منافقین به یکی از ابزارهای اصلی صدام برای ضربه زدن به ایران تبدیل شدند. آنها نه تنها در حملات نظامی علیه ایران شرکت کردند، بلکه در عملیات سرکوب و نسل‌کشی کُردهای عراقی نیز نقش مستقیم داشتند. در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲، صدام از عناصر منافقین برای سرکوب کُردها استفاده کرد و به کمک آنها، عملیات نسل‌کشی کُردهای عراق را طراحی و اجرا کرد که در نتیجه آن، چند هزار زن و کودک بی‌گناه به قتل رسیدند.

روز مبارزه با تروریسم؛ حمایت غربی‌ها از ترور در جهت منافع خود

ترور در جهت منافع غرب

پس از سقوط صدام حسین و ورود نیروهای آمریکایی به عراق، گروهک منافقین تحت حمایت آمریکا قرار گرفت و برای مدتی در اردوگاه لیبرتی مستقر شدند. در ادامه، با لابی‌های قدرتمند آمریکا و انگلیس و با وعده‌هایی از سوی غرب، منافقین به آلبانی منتقل شدند تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند. با این حال، آمریکا، انگلیس و فرانسه که از حامیان اصلی این گروهک تروریستی بودند، هیچ‌گاه حاضر به پذیرش رسمی آنها در خاک خود نشدند.

برخی از سران و مقامات کشورهای غربی با سخنرانی در گردهمایی‌های منافقین نشان دادند که تا زمانی شعارهای به ظاهر زیبای غربی ها در دفاع از حقوق انسان‌ها و سرزنش تروریسم، معتبر است که منافع آنها را به خطر نیندازد. برخی کشورهای اروپایی و آمریکا به عنوان بزرگترین مدعیان حقوق بشر و مقابله با تروریسم، به محل برگزاری گردهمایی گروهک تروریستی منافقین تبدیل می‌شوند و امکاناتی را فراهم می‌کنند که این تروریست‌ها در آرامش، چنین نمایش هایی را برگزار کنند و حتی میهمانان خارجی به نشست خود دعوت کنند.

نگاهی به کارنامه سیاه منافقین

۱۷۱۶۰ نفر تا زمان شهادت آخرین شهید هسته‌ای در کشورمان ترور شده‌اند. ۱۲۰۰۰ نفر از آن‌ها توسط  سازمان منافقین به شهادت رسیدند. اقشار متنوعی میان قربانیان وجود داشته‌اند به‌طوری که حدود ۱۰۰۰ نفر از  آن‌ها کارگر،‌ ۱۱۰ زن و اقشار دیگری بودند که توسط منافقین به شهادت رسیدند. اکثر افرادی که در دهه ۶۰ ترور شده‌اند، زمان افطار و در ماه رمضان و جلوی چشم خانواده‌شان کشته شده‌اند. در آمار شهدای ترور از کودک شیرخواره تا پیرمرد بالای ۹۰ سال وجود دارد. در دهه ۶۰ بمب‌های آتش‌زا داخل اتوبوس‌های شهری کار می‌گذاشتند و بسیاری از افراد توسط همین بمب‌ها به شهادت رسیده‌اند. در شیراز مادر و فرزند چندماهه‌اش توسط منافقین زنده در آتش سوختند.

در سالیان اخیر هم، گروهک‌های مختلف تروریستی از جمله طالبان،، داعش و ... و رژیم‌ صهیونیستی و کشور آمریکا، در کنار گروهک منافقین در ترور و به شهادت رساندن چهره‌های مطرح نظامی و مذهبی و همچنین مردم عزیز کشورمان نقش داشته‌اند و بزرگان بسیاری را آسمانی کردند.

نگاهی بر حملات تروریستی پس از انقلاب

سپهبد سیدمحمدولی قرنی: سوم اردیبهشت سال ۵۸، کمتر از سه ماه بعد از پیروزی انقلاب، سرلشکر سید محمدولی قرنی، رئیس سابق ستاد کل ارتش، در حیاط خانه‌اش در خیابان ولیعصر تهران توسط یک موتورسوار مسلح ترور شد و در بیمارستان مهر به شهادت رسید. گروهک فرقان با صدور اعلامیه‌ای اقدام جنایتکارانه‌ی خود را «اعدام انقلابی» توصیف کرد.

آیت‌الله مطهری: نزدیک به نیمه‌شب بود که مرتضی مطهری، رئیس شورای انقلاب، هنگامی که پس از جلسه‌ای به همراه عده‌ای از رجال سیاسی از منزل دکتر سحابی در خیابان فخرآباد تهران خارج می‌شد، از فاصله‌ی چند متری با سلاح کمری هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید. دو نفر از مهاجمان پس از حمله دستگیر شدند و مشخص شد این ترور توسط گروه فرقان انجام شده است. حضرت امام (ره) پس از شهادت استاد مطهری در پیامی علاقه‌ی خود به این شخصیت انقلابی را چنین ابراز کرد: «فرزند عزیزی را که پاره‌ی تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم.»

اکبر هاشمی رفسنجانی: ترور اکبر هاشمی رفسنجانی سومین اقدام گروهک فرقان بود. روز سوم خرداد ۱۳۵۸ دو تن از اعضای گروهک فرقان با ورود به منزل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محله‌ دزاشیب تهران، اقدام به ترور او کردند اما با دخالت عفت مرعشی همسر مرحوم هاشمی رفسنجانی، تروریست‌ها پس از شلیک دو گلوله به آیت‌الله متواری شدند. او به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و نجات پیدا کرد.

سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی: ۱۰  آبان سال ۱۳۵۸ مصادف با عید قربان، اولین امام جمعه‌ی تبریز پس از نماز مغرب و عشا هنگامی که عازم منزل بود، به‌دست عوامل گروهک فرقان به شهادت رسید. آیت‌الله قاضی طباطبایی که پیش از انقلاب هم در مبارزه علیه رژیم شاه فعال بود، به عنوان اولین شهید محراب انقلاب لقب گرفت.

دکتر محمد مفتح: مفتح، ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به دانشگاه تهران در مقابل دانشکده الهیات به همراه دو محافظش به رگبار بسته شد. این عملیات تروریستی هم توسط گروهک فرقان انجام شد. او پیش از انقلاب به مبارزه با رژیم شاه می‌پرداخت و در این راه دستگیر و زندانی شد. پس از آزادی نیز فعالیت خود را به‌صورت مخفیانه ادامه داد. پس از انقلاب سرپرستی دانشکده‌ی الهیات دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. مفتح از ابتدا با گرایش گروه فرقان مخالف بود و به همین دلیل پس از انقلاب در فهرست ترور این گروه قرار گرفت.

آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای: ششم تیر ۱۳۶۰، یک روز پیش از فاجعه‌ی بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی، یک بمب در جایگاه سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امام جمعه‌ تهران در مسجد ابوذر واقع در خیابان قزوین منفجر شد. بمب درون ضبط صوت مقابل آیت‌الله خامنه‌ای کار گذاشته شده بود. در این حادثه ایشان که آن زمان نماینده‌ امام در شورای عالی دفاع هم بودند، از ناحیه‌ پا، کتف، ترقوه و دست راست دچار آسیب شدند و از همان زمان دست راست ایشان نیز با مشکل حرکتی مواجه شد. این عملیات تروریستی توسط گروهک «پیروان فرقان» انجام شد؛ گروهی که پس از اعدام اعضای فرقان، توسط پیروان آنان ایجاد شده بود.

دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و یاران امام (ره): هفتم تیر ۱۳۶۰ جلسه‌ای در دفتر حزب جمهوری اسلامی در محله‌ سرچشمه‌ی تهران برپا شد. حاضران جلسه از اعضای حزب گرفته تا نمایندگان مجلس، وزرا و معاونان وزارتخانه‌ها و مدیران نهادهای دولتی بودند. در این جلسه سیدمحمد حسینی بهشتی، دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و رئیس دستگاه قضایی نیز حضور داشت. بعد از آغاز جلسه و در میانه‌ سخنرانی آیت‌الله بهشتی، ناگهان انفجار یک بمب دفتر حزب را ویران کرد. طراح این عملیات تروریستی منافقین بودند و  اجرای آن نیز برعهده‌ یک عامل نفوذی به نام محمدرضا کلاهی بود که در دفتر حزب مشغول به کار بود. پس از این انفجار مرگبار افرادی از جمله آیت‌الله بهشتی، ۲۷ نماینده‌ی مجلس، چهار وزیر و ۱۲ معاون وزیر به شهادت رسیدند و عده‌ی زیادی از حضار در دفتر حزب نیز مجروح شدند. اما کلاهی که قبل از انفجار ساختمان را ترک کرده بود به فرانسه گریخت و بصورت پنهانی به زندگی ادامه داد.

حسن آیت: آیت، ۱۴ مرداد ۱۳۶۰ مقابل منزلش با شلیک ۶۵ گلوله ترور شد. او عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس خبرگان قانون اساسی و نماینده‌ی تهران در دور اول مجلس شورای اسلامی بود. منافقین مسئول ترور او معرفی شده‌اند.

علی قدوسی: ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ با انفجار بمبی که توسط منافقین در دادستانی انقلاب کار گذاشته شده بود، علی قدوسی به شهادت رسید. آیت‌الله قدوسی که از شاگردان امام (ره) بود پس از انقلاب به عنوان دادستان کل انقلاب مشغول فعالیت بود.

میراسدالله مدنی: شهریور ۱۳۶۰ نماینده‌ی مردم همدان در مجلس خبرگان، امام جمعه‌ی تبریز و نماینده‌ی امام در این شهر پس از ایراد خطبه‌های نماز جمعه، توسط منافقین ترور شد. او که پیش از انقلاب هم به مبارزه علیه رژیم شاه می‌پرداخت، اولین بار در سال ۴۹ به خاطر فعالیت‌هایش تبعید شد. با توجه به زمان و مکان شهادتش به او لقب دومین شهید محراب انقلاب را انجام دادند.

سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد: هاشمی‌نژاد هفتم مهرماه ۱۳۶۰ در یک عملیات انتحاری با نارنجک توسط منافقین به شهادت رسید. او که پیش از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی علیه حکومت پهلوی فعال بود و چند بار هم بازداشت و زندانی شده بود، پس از انقلاب در روند تدوین قانون اساسی نماینده‌ اول استان مازندران بود. او عضو حزب جمهوری اسلامی بود و در دفتر همین حزب در مشهد ترور شد.

سیدعبدالحسین دستغیب:۲۰ آذر ۱۳۶۰ اعضای سازمان منافقین، امام‌جمعه‌ی شیراز و رئیس حوزه‌ی علمیه‌ی فارس و نماینده‌ی امام (ره) در استان فارس را ترور کردند. یکی از عوامل منافقین هنگام رفتن آیت‌الله دستغیب به نماز جمعه، در پوشش زنی باردار به بهانه‌ داشتن نامه‌ای که می‌خواهد شخصاً به دست او برساند، در کوچه به او نزدیک شد و در یک اقدام انتحاری با انفجار بمبی دست‌ساز موجب شهادت آیت‌الله دستغیب و چند نفر از همراهان او شد. آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب انقلاب لقب گرفت.

محمد صدوقی: آیت‌الله صدوقی ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۱ بعد از نماز جمعه، در حمله‌ای انتحاری توسط یکی از اعضای سازمان منافقین به شهادت رسید. بعد از نماز، عامل منافقین به آیت‌الله نزدیک شد و با او دست داد و او را در آغوش گرفت. صدوقی و محافظانش سعی کردند او را دور کنند اما در همین حین نارنجکی که او به همراه داشت منفجر شد و آیت‌الله در دم به شهادت رسید و لقب چهارمین شهید محراب را به خود اختصاص داد.

عطاءالله اشرفی اصفهانی: در ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ امام جمعه‌ی کرمانشاه و نماینده‌ی امام در این استان، در حالی که برای اقامه‌ی نماز جمعه آماده می‌شد، در مسجد جامع کرمانشاه ترور شد. یکی از عوامل سازمان منافقین در عملیاتی انتحاری به‌وسیله نارنجک، این عالم دینی و مبارز انقلابی را به شهادت رساند و او لقب پنجمین شهید محراب انقلاب را به خود گرفت.

عملیات تروریستی در حرم امام رضا (ع): ۳۰ خرداد مقارن با روز عاشورای سال ۷۳ در حرم مطهر امام‌رضا (ع) بمبی به وزن چهار کیلو و ۵۰۰ گرم منفجر شد. در این حادثه تروریستی که نهادهای رسمی عامل آن را گروهک «منافقین» اعلام کردند، ۲۶ نفر به شهادت رسیدند و ۳۰۰ نفر از زائرانی که در حرم و اطراف مرقد حرم امام‌ هشتم (ع) مشغول عزاداری بودند، مجروح شدند.

اسدالله لاجوردی: شهید لاجوردی اول شهریور سال ۱۳۷۷ در حجره‌ای در بازار توسط منافقین ترور شد. او که عضو حزب مؤتلفه بود، از سال ۵۹ تا ۶۳ دادستانی تهران و ریاست زندان اوین را برعهده داشت. از سال ۶۸ تا ۷۶ نیز ریاست سازمان زندان‌ها را برعهده گرفت. پس از آن به حجره‌اش در بازار برگشت و به کسب و کار خود مشغول شد اما حدود یک سال بعد در همان حجره توسط دو نفر از عوامل منافقین ترور شد. در این حادثه علاوه بر لاجوردی، رئیس‌اسماعیلی معاون سابق طرح و برنامه وزارت دادگستری که برای دیدن او به حجره رفته بود و همچنین یک پیرمرد دستفروش نیز به شهادت رسیدند.

سپهبد علی صیاد شیرازی: بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸، فرمانده نیروی زمینی ارتش در تهران، مقابل در منزل و در برابر دیدگان فرزندش به وسیله عوامل منافقین ترور شد. این نظامی عالی‌رتبه که پنج روز قبل از شهادتش از سوی فرمانده‌ معظم کل قوا به درجه‌ی سرلشکری ارتقاء پیدا کرده بود، در پنجاه‌وپنج‌سالگی بعد از ۳۲ سال مبارزه و خدمت، جاودانه شد. بعدها امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان علت اصلی ترور صیاد شیرازی توسط منافقین را شکستی دانست که این گروه در عملیات مرصاد از تدابیر و فرماندهی این شهید متحمل شده بود.

ترورهای زنجیره‌ای در اهواز: سال ۱۳۸۴ با یک رشته انفجار خونین توسط گروه‌های جدایی‌طلب آغاز شد که بیش از ۲۰ قربانی بر جای گذاشت. ۲۲ خرداد ۱۳۸۴ چهار انفجار پی‌درپی هشت شهید و حدود ۷۰ مجروح به جای گذاشت. ۲۳ مهر ۱۳۸۴ دو انفجار دیگر در بازار اهواز چهار شهید و حداقل ۱۰۰ زخمی داشت. چهارم بهمن همان سال انفجار دیگری در یکی از بانک‌های اهواز رخ داد. این انفجار هم حداقل شش شهید و ده‌ها مجروح داشت. در همان روز انفجار دیگری هم در یکی از ادارات دولتی رخ داد که تلفاتی نداشت. پس از آن در شهرهای دزفول و آبادان نیز چند انفجار رخ داد که تلفاتی نداشت. در همان دوران عملیات‌های خرابکارانه‌ای هم روی خطوط انتقال نفت و گاز انجام شد.

بمب‌گذاری در حسینیه شهدای شیراز در سال ۸۷: حادثه انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز روز شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۷ در حالی که عده کثیری از جوانان برای عزاداری در این حسینیه گرد آمده بودند روی داد، «مجید» و «محسن» - دو متهم اصلی- با انتقال بمب تهیه شده به محل حسینیه سیدالشهدای شیراز، عملیات تروریستی انفجار را به اجرا درمی آورند. در این انفجار ۱۴ تن از هموطنانمان شهید و حدود ۲۰۸ نفر زخمی می شوند. در ساعات اولیه بامداد روز بعد بود که شبکه معاند «یورو تی وی» که ارگان رسانه ای «انجمن پادشاهی ایران» بود، در چند نوبت بیانیه ای را منتشر کرد که در آن مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته و عامل این انفجار تروریستی را گروهکی به نام «تندر» معرفی نمود.

بمب‌گذاری انتحاری در چابهار: همزمان با برگزاری مراسم تاسوعای سال ۱۳۸۹ مصادف با ۲۴ آذر چندین حمله انتحاری در میان گروه‌های عزادار شیعی در نزدیکی مسجد امام حسین چابهار انجام شد که در جریان آن ۳۸ نفر به شهادت رسیدند. یک سرباز وظیفه و سه افسر نیروی انتظامی و تعدادی زن و کودک نیز در میان جان‌باختگان بودند.

حمله داعش به مجلس و حرم امام خمینی در سال ۹۶: ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح ۱۷ خرداد سال ۹۶ بود که دو گروه تروریستی در اقدامی غافلگیرکننده دو نقطه مهم و حساس کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل را مورد حمله تروریستی قرار دادند. در جریان این عملیات‌های تروریستی ابتدا یک گروه تروریستی از درب مراجعه‌کنندگان مردمی دیدار با نمایندگان مجلس که به درب شرقی معروف است، در پوشش مراجعه‌کننده وارد شدند و از همان بدو ورود به‌دلیل اینکه بسته‌ای همراه خود داشتند و حفاظت مجلس خواهان بازرسی آنها می‌شود، با نیروهای حفاظت در گیت ورودی درگیر می‌شوند و با تیراندازی به یکی از محافظین وی را به‌شهادت می‌رسانند و سپس مراجعه‌کنندگان را به‌رگبار می‌بندند و چند نفر از آنها را شهید و مجروح می‌کنند. این حادثه تروریستی که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته بود ۱۷ شهید و ۴۶ مجروح به جا گذاشت.

همچنین در همان روز فردی مسلح با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی چند تن را مجروح کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن بود که یک نفر کشته  و ۵ نفر مجروح شدند. یکی از حمله‌کنندگان به حرم امام خود را به صورت انتحاری منفجر کرده و دو فرد دیگر دستگیر شدند.

حمله به رژه نظامی اهواز شهریور ۹۷: حمله به مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز که به اختصار حمله به رژه نظامی در اهواز خوانده شده‌است، یک حمله مسلحانه در ایران بود که در صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در جریان مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز روی داد. بر اساس گزارش‌های اولیه در این حادثه ۲۵ نفر از غیرنظامیان و نیروهای نظامی شهید و ۶۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. در بین شهدا یک کودک چهار ساله نیز حضور داشت.

حمله به حرم شاه‌چراغ: ۴ آبان ۱۴۰۱ مردی با یک کوله‌پشتی مشکی وارد حرم شاه‌چراغ در شهر شیراز شد. این مرد تا به در باب‌الرضا رسید اسلحه کلاشینکف را از داخل کیفش خارج و شروع به تیراندازی به سمت گیت ورودی کرد. بلافاصله نیروهای داخل حرم و برخی از خدام برای جلوگیری از ورود او وارد عمل شدند ، اما این فرد بدون ترس شروع به شلیک کرد.

در جریان این حمله تروریستی مرگبار ۱۳ نفر از شهروندان از جمله سه دانش‌آموز جان خود را از دست دادند. همچنین ۱۹ نفر مجروح شدند که ۹ نفر از آن‌ها از بیمارستان مرخص شدند. فردای حمله عامل اصلی که مجروح شده بود جان خود را از دست داد. دراین‌میان، اما نیم‌ساعت پس‌ از اعلام رسمی خبر و با وجود این‌که یک ساعت از عملیات تروریستی گذشته بود، داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

حمله تروریستی کرمان: روز ۱۳ دی ۱۴۰۲ مصادف با چهارمین سالگرد ترور سردار سلیمانی دو انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد که ۱۰۳ نفر در جریان به شهادت رسیدند. ساعاتی چس از این عملیات، داعش مسئولیت حمله را به‌عهده گرفت. برخی منابع درباره چگونگی این عملیات گفته‌اند که در ورودی گلزار شهدا دو کیف حاوی بمب وجود داشته و عوامل با استفاده از ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.

روز مبارزه با تروریسم؛ حمایت غربی‌ها از ترور در جهت منافع خود

نگاهی به ترور شهدای انرژی هسته‌ای

در چند سال اخیر غربی‌ها و صهیونیست‌ها پروژه ناجوانمردانه و رذیلانه ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در پیش گرفتند که می‌توان به ۵ شهید دانشمند هسته‌ای ایران اشاره کرد.

شهید مسعود علی‌محمدی، شهید مجید شهریاری، شهید داریوش رضایی‌نژاد، شهید مصطفی احمدی روشن، شهید محسن فخری‌زاده مهابادی از شهدای انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هستند که در طرح‌های مختلف توسط دشمنان ترور شدند و به درجه شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

خبرنگار: مبینا زرندی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha