کد خبر 267966
۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲

دبیرکل اتحادیه عرب:

تجاوز رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کنیم

تجاوز رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کنیم

دبیرکل اتحادیه عرب تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را به شدت محکوم و تاکید کرد رژیم اشغالگر، جنگی برای نسل کشی فلسطینی‌ها را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با شدیدترین عبارات، تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی به کرانه باختری را که منجر به شهادت ۱۱ فلسطینی و همچنین محاصره شهرها و مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری شده است، محکوم کرد.

«جمال رشدی» سخنگوی رسمی ابوالغیط نیز در این باره گفت: حملات وحشیانه و کشتار فلسطینی‌ها در شهرهای شمال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، تخریب تأسیسات زیربنایی و محاصره بیمارستان‌ها نشان دهنده رویکرد خطرناک رژیم اشغالگر با هدف به زانو درآوردن ملت فلسطین و همچنین ملحق کردن بخش دیگری از خاک فلسطین به اراضی اشغالی است.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب افزود: این رویکرد را که نشان دهنده دیدگاه های جریانات افراطی داخل رژیم اشغالگر است نمی‌توان از اظهارات خطرناک و کاملا مردود وزرای افراطی کابینه نتانیاهو درباره مسجد الاقصی جدا دانست.

جمال رشدی به نقل از دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی، در حال انجام یک جنگ نسل کشی علیه فلسطینی‌ها در همه جاست و حمله رژیم اسرائیل به کرانه باختری، هیچ ارتباطی با عملیات هفتم اکتبر ندارد. بلکه هدف از آن، محال کردن زندگی برای فلسطینی‌ها در سرزمین خودشان اعم از نوار غزه یا کرانه باختری و ارعاب مداوم آنها از طریق کشتار و خونریزی است تا به این ترتیب طرح‌های آواره کردن و بیرون راندن فلسطینی‌ها و پاک کردن مساله فلسطین را اجرا کنند.

منابع خبری بامداد چهارشنبه از آغاز عملیات گسترده رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری به ویژه شهرهای طولکرم و جنین خبر دادند.

به گزارش این منابع، تاکنون ۱۱ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر جنین و اردوگاه الفارعه واقع در شمال کرانه باختری شهید شدند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز به طول خواهد انجامید و بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ میلادی در این منطقه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha