کد خبر 267956
۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

کلاهدوزان در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

صفر تا صد معامله خودرو در سکوهای اینترنتی + فیلم

صفر تا صد معامله خودرو در سکوهای اینترنتی + فیلم

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: مردم از طریق معامله خودرو با سکوهای اینترنتی بخش خصوصی از اصالت و سلامت خودروی مورد معامله خود آگاه خواهند شد.

امین کلاهدوزان در گفتگو با حیات؛ در مورد معامله خودرو در سکوهای بخش خصوصی گفت: موضوع ثبت معاملات خودرو در سامانه ها و سکوهای بخش خصوصی موضوعی است که از سال گذشته پیگیری شده و پاییز سال گذشته، آیین نامه مربوط به آن تدوین شده و به تصویب هیات وزیران رسیده است.

مزیت معامله خودرو از طریق سکوهای اینترنتی مجاز

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به مراسم رونمایی از سکوهای مجاز بخش خصوصی در حوزه معاملات خودرو گفت: در انتهای سال گذشته، بحث استعلامات و شیوه نامه معاملات خودرو در سکوها تهیه شد و سکوهایی که توانستند به این سامانه متصل شوند به مرور مراسم رونمایی آن را برگزار می کنند.

کلاهدوزان به مزیت مهم این کار برای مردم اشاره کرد و گفت: معامله خودرو از طریق سکوهای بخش خصوصی مجاز، اطلاعات بیشتری از موضوع معامله در اختیار آنها قرار می دهد.

جزئیات اطلاعات سکوهای معامله خودرو

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: مهم ترین موضوعی که مردم در زمان معامله نیاز دارند نسبت به آن اطلاع داشته باشند، بحث اصالت و سلامت خودروست، به این معنی که مطمئن شوند این خودرو سرقتی نباشد، توقیف نباشد، مشکلی از لحاظ قانونی و حقوقی نداشته باشد، شخصی که آن را می فروشد واقعا مالک خودرو باشد، آن خودرو چند بار از بیمه استفاده کرده و... اینها اطلاعاتی است که هنگام معامله به خریدار کمک می کند که با آگاهی کامل، این معامله را انجام دهد.

کلاهدوزان ادامه داد: در کنار این، موضوع امضای الکترونیکی کمک می کند که امکان جعل و انکار عدم امضای قرارداد و مبایعه نامه از بین برود. در رابطه با پرداخت وجه خودرو، حساب پرداخت امانی تدارک دیده شده که به تدریج به این پلتفرم ها اضافه می شود و پلتفرم هایی که از سمت مرکز اعلام می شود و پلتفرم های مجاز هستند، می توانند این معاملات را انجام بدهند و مردم هم می توانند انتخاب کنند که از کدام پلتفرم استفاده کنند.

اتصال سامانه های استعلام دیون خودرو به سکوهای معامله خودرو

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در مورد هزینه ثبت معامله در این سکوها گفت: هر پلتفرمی هزینه خاص خود را دارد، و مردم می توانند قبل از معامله، آن را در سکوی مربوطه مشاهده و پرداخت کنند.

کلاهدوزان در مورد سامانه های متصل به این سکوها گفت: اطلاعات معامله از سامانه ثبت اسناد، سامانه گارانتی وزارت صمت، سامانه قوه قضائیه برای اینکه شخص ممنوع المعامله نباشد، سامانه فراجا برای اینکه خودرو توقیفی دارد یا خیر، از سازمان امور مالیاتی برای اینکه بدهی های قبلی خودرو مشخص شود و وزارت کشور برای اینکه عوارض مربوط به خودرو بررسی شود و به طور کلی، دیون مربوط به خودرو استعلام گرفته می شود و در زمان معامله قبل از انجام به اطلاع طرفین می رسد و بعد معامله انجام می شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha