کد خبر 267924
۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

اختلال در سلامت روان با مراجعه به روان‌شناس نماها

اختلال در سلامت روان با مراجعه به روان‌شناس نماها

رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره، از اختلال در سلامت روان با مراجعه به روان‌شناس نماها خبر داد و گفت: ارتقای آگاهی مردم سبب اجتناب از مراجعه به مراکز غیرمجاز می‌شود.

علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: معتقدم که با برنامه‌ریزی‌های منظم باید سطح آگاهی جامعه و سواد سلامت روان مردم را ارتقا ببخشیم.

وی ادامه داد: اگر افراد دچار مشکلات روانی شوند با ارتقای آگاهی تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگرفته و افراد سراغ روان شناسان دارای پروانه و واجد شرایط می‌روند.

رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره تاکید کرد: برخی از افراد تحت تاثیر شبکه های مجازی قرار گرفته و سراغ آنها می‌روند و این موضوع سبب شده تا سلامت روان شان به‌دلیل توصیه‌های اشتباه تحت تاثیر قرار گرفته و سبب اختلال در سلامت روان ابن افراد شود.

وی اضافه کرد: معتقدم که باید فرهنگ سازی در این خصوص انجام شود و با بستن سایت های غیر مجاز مشاوره روان‌شناسی کار به خوبی انجام نشده و سو استفاده کنندگان به‌دنبال راه اندازی سایت های جدید خواهند بود.

فتحی آشتیانی همچنین گفت: اسامی افراد روان شناس نما در دوره های گذشته در سایت سازمان روان‌شناسی گذاشته شده بود که این کار پیامد خوبی در بر نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha