کد خبر 267867
۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵

در گفتگو با حیات مطرح شد؛

بررسی دلایل عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در برخی مدارس/ باید عدالت آموزشی برقرار شود

بررسی دلایل عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در برخی مدارس/ باید عدالت آموزشی برقرار شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اعلام کرد که براساس برخی از دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، مدارس از ثبت‌نام دانش‌آموزان امتناع می‌ورزند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، در چند روز اخیر گزارشاتی مبنی بر اینکه برخی از مدارس از ثبت‌نام دانش‌آموزان خودداری می‌کنند، منتشر شده است.

در این رابطه، سیدعبدالحسین مصطفوی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: دستورالعمل‌هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه دانش‌آموزان بر اساس معدلی که در سال تحصیلی‌شان دریافت می‌کنند، می‌توانند در یکسری از رشته‌ها ثبت‌نام کنند وجود دارد که اعتراض دانش آموزان در مدارس بخاطر انتخاب رشته آنها بر اساس معدل‌شان است و به موضوع دیگری ربطی ندارد.

وی در ادامه افزود: مدارس بر اساس معدل دریافتی دانش‌آموز، در انتخاب رشته آنها بر اساس این دستورالعمل‌ها تصمیماتی می‌گیرند که من موافق این موضوع نیستم اما چون از دستورالعمل‌های آموزش و پرورش بوده، مورد قبول قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، درباره مخالفت این کمیسیون با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری امتحانات نهایی در سال متوسطه، تصریح کرد: این مصوبات، از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که کمیسیون آموزش با این مصوبه مخالف است اما مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مقدم بر قانون مجلس و هیات دولت است.

مصطفوی، در پایان گفت: با رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش ور مورد اینکه اکثریت قشر ضعیف جامعه توانایی رقابت با رتبه‌های برتر را ندارند و به دشواری به دانشگاه‌ها ورود می‌کنند، صحبت‌هایی انجام شده تا عدالت آموزشی برقرار شود؛ همچنین تغییراتی در این مصوبات به وجود آید تا این قشر ضعیف جامعه هم متضرر نشوند.

انتهای پیام/

خبرنگار: مبینا زرندی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha