کد خبر 267764
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران اعلام کرد:

دخالت افراد غیرمجاز در امر فیزیوتراپی

دخالت افراد غیرمجاز در امر فیزیوتراپی

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران از دخالت افراد غیرمجاز در امر فیزیوتراپی خبر داد و گفت: که این موضوع ارتباط مستقیم با مباحث مالی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، پرهام پارسا، دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: فیزیوتراپیست می‌تواند با تشخیص درست و دقیق یک تغییر در زندگی عادی افراد ایجاد کند.

وی بیان کرد: کمر درد، سبب از کار افتادگی موقت فرد خواهد شد و یک فیزیوتراپیست می‌تواند این مشکلات را با درمان به‌موقع برطرف کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: افرادی غیر مجاز در فضای مجازی به صورت غیر قانونی اقدام به ارائه خدمات درمانی می‌کنند.

پارسا بیان کرد: به تازگی به دلیل هزینه کمتر، افراد غیر مجاز اقدام به ارائه خدمات فیزیوتراپی در قالب مراکز فاقد مجوز می‌کنند.

خستگی، دلیل پارگی رباط‌ها 

در ادامه مراسم، اسماعیل ابراهیمی، دبیر بورد انجمن فیزیوتراپی ایران نیز گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که هنگام غروب و صبح به دلیل خستگی عضلات، ۸۰ درصد پارگی رباط‌ها ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان به دلیل استفاده زیاد از موبایل ، مدت‌های طولانی سرشان پایین بوده و ستوان فقرات آنها دیسک پیدا می کند.

دبیر بورد انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مهمترین علت محرومیت‌های شغلی که ۸۰ درصد افراد به گونه‌های مختلف درگیر آن هستند، اختلالات اسکلتی عضلانی است و در اینجاست که فیزیوتراپی و اقدامات پیشگیرانه آن قبل از رسیدن به مرحله ناتوانی معنای بهتری پیدا می‌کند.

ابراهیمی گفت: رشته فیزیوتراپی به دلیل تنوع افراد و مراجعان از کودکان تا سالمندان، افراد با دامنه مشکلات حرکتی در همه رده‌های سنی، جایگاه خاصی دارد و آینده فناوری‌های دیجیتالی نمی‌تواند منجر به حذف فیزیوتراپی شود؛ بلکه فیزیوتراپی در فهرست ۱۰ حرفه ارزشمند و ماندگار جای خود را تثبیت کرده است.

فیزیوتراپی خط مقدم درمان در کشور

ایرج عبداللهی رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نیز گفت: فیزیوتراپی در خط مقدم درمان قرار دارد زیرا با توجه به روند افزایش سالمندی در کشور نیاز و دسترسی به خدمات توانبخشی نیز بیشتر می شود

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فیزیوتراپی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی ، از هموطنان درخواست می شود هنگام مراجعه فیزیوتراپیست از سازمان نظام پزشکی مشخصات فرد مربوطه را استعلام کنند.

وی تاکید کرد: افراد می توانند وارد سایت نظام پزشکی شده و نام فیزیوتراپیست را جستجو کنند و البته این افراد باید کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی را نیز داشته باشند.

همچنین محمد رضا پور احمدی، دبیر علمی سی و پنجمین کنگره فیزیوتراپی گفت: اکنون فیزیوتراپی علاوه بر درمان در موضو موضوعات اسکلتی پیشگیری می‌کند.

وی افزود:در این کنگره ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha