کد خبر 267736
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

نصیری در نشست خبری اعلام کرد؛

تدوین و ابلاغ برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران/ شهر تهران ۵۵ مخاطره بحران‌زا دارد

تدوین و ابلاغ برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران/ شهر تهران ۵۵ مخاطره بحران‌زا دارد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تدوین و ابلاغ برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در نشست خبری به سوی شهر ایمن و آماده و با موضوع ارتقای ایمنی اظهار کرد: با صنعتی شدن و توسعه میزان حوادث نیز افزایش پیدا می کند و باید سعی کرده تا آسیب به افراد کاهش پیدا کرده و در خدمت رسانی به مردم هیچ اخلالی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: شهر تهران ۵۵ مخاطره بحران‌زا دارد که زلزله، سیل و آلودگی هوا از جمله مخاطره‌های اولویت‌دار شهر تهران است. از دیگر مخاطره‌های اولویت دار شهر تهران حوادث ترافیکی، حریق، بیماری های فراگیر است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با بیان ابنکه شهر تهران دارای ۱۳ میلیون جمعیت در روز و ۱۰میلیون جمعیت در شب دارد، افزود: باید تلاش کرده تا در صورت وقوع زلزله ساختمان‌ها و پل‌های کم تری بریزد تا اخلالی در امور کارهای مردم ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: ارزیابی ریسک به عنوان مبنای مدیریت کلانشهر تهران انجام شده است. مخاطرات زلزله و سیل شامل زیرساخت های ساختمان، شبکه توزیع برق و آب، شبکه پل‌ها و سیستم توزیع گاز طبیعی است.

نصیری با بیان اینکه برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران در قالب ۱۵۸ اقدام و ۲۵ خط تلاش تدوین و ابلاغ شده، یادآور شد: وظیفه ما حفظ و ابمنی انسان‌ها با هر قومیتی در ایران است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۱۶ هزار ساختمان نیازمند ارزیابی شده و از ۵۵۷۳ ساختمان بازدید شده است، ادامه داد: اکنون ۳۵ بیمارستان شامل ۹۸ ساختمان، ۱۶۴ مرکز درمانی، ۲۵۷ مرکز آموزشی، ۹۲ پاساژ تجاری و ۳ هتل نیازمند ارزیابی است و بیمارستان‌هایی مانند فجر، رسول اکرم، بوعلی، فیاض بخش مقاوم سازی شده و بیمارستان لولاگر نیز پلمب شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، همچنین گفت: از مجموع ۲۵۲ گود رها شده در سطح شهر تهران، ۵۰ گود دارای عمق بالای ۱۵ متر، ۲۲ گود دارای عمق بالای ۲۰ متر و ۱۲۱ گود نیز به مدت بیش از ۳۰ فعالیت نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha