کد خبر 267723
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

قیمت ارز اربعین در زمان عودت به بانک‌ها

قیمت ارز اربعین در زمان عودت به بانک‌ها

عودت ارز اربعین به بانک ها در حالی از روز گذشته آغاز شده که یکی از سوالات مردم این است که بانک ها ارز اربعین را با چه قیمتی می خرند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ زائران می توانند ارز اربعین مازاد خود را تا ۲۱ شهریور به همان بانکی که ارز را خریداری کردند بدون کارمزد به فروش برسانند.

نرخ خرید دینار مازاد زائران همان نرخ مرکز مبادله است

کامیار چگینی، کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی گفت: پایش‌ها و رصدهایی که سال گذشته انجام شد مشخص کرد تعدادی از زائران دینار مازاد پس از بازگشت از عراق به ایران داشتند که می‌خواستند آن را به شبکه رسمی بفروشند و ریال دریافت کنند بر همین اساس تقاضای زائران از شبکه بانکی این بود که برای فروش مازاد ارز اربعین بستری رسمی فراهم شود تا با خیال آسوده ارز خود را به فروش برسانند به همین دلیل هم امسال امکان عودت ارز اربعین از سوی زائران فراهم شد.

او افزود: بر اساس موارد مطرح شده زائران از روز گذشته یعنی ۵ شهریور تا ۲۱ شهریورماه می‌توانند به همان بانکی که ارز اربعین خود را خریداری کرده مراجعه کنند و مازاد ارز خود را به قیمت روز مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش برسانند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نرخی که بانک‌ها از زائران ارز اربعین را خریداری می‌کنند همان نرخ روز مرکز مبادله است و هیچ کارمزد و هزینه اضافی این فرآیند نخواهد داشت و مجدد این ارز برای خود زائران استفاده خواهد شد.

گفتنی است، قیمت یکصد دینار عراق روز گذشته ۵ شهریور هم (مانند ایام تعیین شده برای فروش ارز اربعین) در مرکز مبادله ۳۶.۷۱۴ ریال بود.

به بانکی که ارز اربعین را از آنجا خریده اید مراجعه کنید 

همچنین پیش از این هم بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود  عملیات بازخرید اسکناس فروخته شده در سرفصل ارز اربعین فاقد هرگونه کارمزد است و بنابر اطلاعیه این بانک بازخرید ارز فروخته شده در سرفصل مزبور صرفاً توسط بانک اولیه عامل فروش مجاز است.

در نهایت باید اشاره کرد، بر اساس آمار اعلامی از ابتدای فروش ارز اربعین یعنی ۷ مردادماه ۱۴۰۳ تا ۱ شهریورماه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شبکه بانکی ارز اربعین دریافت کرده‌اند این در حالی است که سال گذشته حدودا یک میلیون نفر توانستند ارز خودشان را از طریق شبکه بانکی تهیه کنند اما یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص ارز اربعین امسال هم استقبال ۹۷ درصدی زائران برای خرید غیر حضوری بود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha