کد خبر 267636
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

نذر ختم قرآن برای شهادت فرزند/ فرزندی چون علی‌اکبر امام حسین (ع) از خدا خواستم + فیلم

نذر ختم قرآن برای شهادت فرزند/ فرزندی چون علی‌اکبر امام حسین (ع) از خدا خواستم + فیلم

مادر شهید چرخی قمصری با بیان اینکه من نذر حضرت حجت کردم که حمید برای جبهه آمادگی داشته و به شهادت برسد، گفت: بالاخره زمانی که به شهادت رسید و پیکرش را برگردانند، قرآن را ختم کردم.

مادر شهید حمید چرخی قمصری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره روزی که فرزندش به شهادت رسید گفت: من منتظر شنیدن خبر شهادت پسرم بود و اطمینان کامل داشتم که او به شهادت می‌رسد. من به همراه دخترم به مراسم تشییع پیکر شهید بهشتی رفته بودیم و زمانی که به منزل رسیدیم ماشین‌های نیروی دریایی را دم در منزلمان دیدم؛ آنجا دیگر مطمئن‌تر شدم که او شهید شده است. در واقع انتظارش را داشتم.

وی درباره این سوال که با گذشت سال‌ها آیا دلتنگ فرزندتان می شوید و آیا از شهادت او راضی هستید؟، افزود: دلتنگ که می‌شوم اما امید دارم خداوند چنین فرزندی که به من داد را به دیگران بدهد. من در واقع با امام حسین (ع) معامله کردم؛ زمانی که فرزندم را باردار بودم از خداوند خواستم به من فرزندی عطا کند که  مانند علی اکبر امام حسین (ع) باشد و واقعا هم حمید من مانند ایشان بود.

مادر شهید در پایان با اشاره به نذری که برای شهادت پسرش کرده بود، گفت: من نذر حضرت حجت کردم که او برای جبهه آمادگی داشته و به شهادت برسد؛ زمانی که به شهادت رسید و پیکرش را برگردانند قرآن را ختم کردم.

گفتنی است شهید دریادار حمید چرخی قمصری در دهم تیرماه سال ۱۳۶۰ به شهادت رسیده و در قطعه ۲۴ گلزار شهدای تهران دفن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha