کد خبر 267602
۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

افزایش تولید و ساخت نیروگاه‌های برق راهکاری برای رفع ناترازی‌های کشور

افزایش تولید و ساخت نیروگاه‌های برق راهکاری برای رفع ناترازی‌های کشور

عضو کمیسیون انرژی به کنترل مصرف و افزایش تولید برق توسط وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو برای رفع  این ناترازی‌ها ضروری است که هم در جهت کنترل مصرف و هم در جهت افزایش تولید گام بردارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ ناترازی برق چندین سال است که دامن‌گیر کشور شده، برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش صنایع و اداری و مشوق‌های بخش خانگی موجب شد تا دولت سیزدهم در زمان فعالیت خود گرفتار خاموشی نشود اما نمی‌توان منکر آسیب در بخش صنعت و تغییر در برنامه زندگی کارکنان اداری شد.

تعطیلی ادارات در نیمه روز و ساعات اداری به دلیل کمبود برق تا کنون سابقه نداشته و برای اولین بار است که این اتفاق در شهرهای کشور رخ داده است. اقدام به تعطیلی فوری و یکباره بخش اداری نشان دهنده شرایط بحرانی و خطرناک برق ایران دارد.

مهدی کوچک‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در مورد ضرورت انجام اقداماتی توسط وزارت نیرو برای رفع ناترازی‌ها اظهار کرد: وزارت نیرو برای رفع ناترازی ضروریست که هم در جهت کنترل مصرف و هم در جهت افزایش تولید گام بردارد.

وی در ادامه در مورد اقدامات دولت‌های پیشین برای رفع این ناترازی‌ها افزود: متاسفانه در طی ۸ سال دولت آقای روحانی هیچ تلاشی در راستای افزایش تولید و ساخت نیروگاه صورت نگرفته و موجب تشدید این ناترازی شده است و تلاش‌های دولت شهید رئیسی در ساخت نیروگاه نیز به دلیل عقب ماندگی مفرط در دوره روحانی نتوانسته مشکل ناترازی را مرتفع کند.

کوچک‌زاده در پایان با تاکید به ادامه راه و برنامه‌های شهید رئیسی تاکید کرد و گفت: امید است در دولت جدید با ادامه برنامه‌های دولت شهید رئیسی این مشکل به مرور مرتفع شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: مبینا زرندی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha