کد خبر 267592
۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

برشی از کتاب «حسین پسر غلامحسین»:

کسی که «حاج قاسم» از اعتماد به او پشیمان نشد

کسی که «حاج قاسم» از اعتماد به او پشیمان نشد

ماجرای وعده پیروزی شهید محمد حسین یوسف الهی از زبان حاج قاسم را در برشی کتاب «حسین پسر غلامحسین» بخوانید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ بر کسی پوشیده نیست که شهدا فرزندان زمان خود بوده و همیشه گامی فراتر داشتند. آنان به واسطه روح بلند و آسمانی که داشتند؛ گاهی جلوتر از زمان خود از برخی اتفاقات باخبر می شدند. شهید محمد حسین یوسف الهی نیز از آن دسته شهدایی است که در این قائده می گنجد.

او از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی بود. در برشی از کتاب «حسین پسر غلامحسین» با بخشی از زندگی این شهید آشنا می شویم. همچنین این کتاب که به قلم «مهری پورمنعمی» توسط انتشارات مبشر منتشر شده است، در فصل دوم با روایت «محمدحسین به روایت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی» به ذکر چندین خاطره از سپهبد شهید قاسم سلیمانی در خصوص شهید یوسف‌الهی می پردازد.

کسی که «حاج قاسم» از اعتماد به او پشیمان نشد

سردار شهید سپهبد سلیمانی در خاطراتش با این شهیدبزرگوار می‌گوید: یک روز با حسین به سمت آبادان می‌رفتیم. عملیات بزرگی درپیش داشتیم. چندتا از کارهای قبلی با موفقیت لازم انجام نشده بود و از طرفی آخرین عملیاتمان هم لغو شده بود و من خیلی ناراحت بودم. حسین خنده‌ای کرد و گفت: ما دراین عملیات پیروزیم.

گفتم: یعنی چه از کجا می‌گویی؟ گفت: بالاخره خبر دارم. گفتم: خب از کجا خبر داری؟ گفت: به ما گفتند که ما پیروزیم. پرسیدم: کی به تو گفت؟ جواب داد: حضرت زینب (س). دوباره سوال کردم در خواب گفت یا در بیداری؟ با خنده جواب داد: تو چه‌کار داری. فقط بدان بی بی گفت که شما در این عملیات پیروز خواهید شد و من به همین دلیل می‌گویم که قطعا موفق می‌شویم.

همیشه به حرفی که می‌زد. ایمان داشتم. وقتی که عملیات با موفقیت تمام به انجام رسید. یاد حرف آن روز حسین افتادم و به ایمان و قاطعیتی که در کلامش بود؛ و هرگز از این اطمینان به او پشیمان نشدم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha