کد خبر 267577
۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

منصور برزگر:

پهلوانان ما کوخ نشین بودند، نه کاخ نشین

پهلوانان ما کوخ نشین بودند، نه کاخ نشین

پیشکسوت کشتی در روز تجلیل از قهرمانان این رشته صحبت‌های جالبی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مراسم روز ملی کشتی (پنجم شهریور زادروز تختی) با حضور مسوولان ورزش کشور، شماری از پیشکسوتان و جمعی از مدال آوران این رشته در محل سالن همایش‌های شهید شاهرخ ضرغام فدراسیون کشتی برگزار شد.

در این مراسم از کتاب زندگینامه منصور برزگر رونمایی شد و از مدال‌آوران المپیک نیز تجلیل به عمل آمد. 

منصور برزگر در این مراسم گفت: به تمام عزیزان حاضر در مراسم تشکر می‌کنم و یک تشکر ویژه از فدراسیون دارم قهرمانان ما در المپیک عالی بودند و توانستند در حد توان نتیجه بگیرند.

وی گفت: کتاب زندگینامه شاید برای من جذابیت نداشته باشد اما جوانان ما با خواندن این کتاب درس های زیادی خواهند گرفت و می‌دانند زحمات آنان دیده می‌شود. آنان باید بدانند که هیچ قهرمانی کاخ نشین نبود بلکه کوخ نشین‌هایی بودند که به کاخ قهرمانی رسیدند.

وی با ذکر خاطره‌ای گفت: سال ۵۹ اولین مسابقات آسیایی بود که ما به هندوستان رفتیم. آنان قهرمانان خود را با عنوان پهلوانان زمانه خطاب می‌کردند. پهلوانی در خطه فرهنگی ایران است.

او ادامه داد: اگر گوشه‌هایی از حرکت تختی برای مردم بازگو کنیم مردم واقعیت را می‌فهمند. او هیچ وقت برای تبلیغات فعالیت نکرد و از هدایا کاخ نساخت بلکه برای زلزله بوئین زهرا به فروش رساند. تختی نشان داد پهلوانی به مدال نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha