کد خبر 267410
۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

اوکراین به دیوان کیفری بین‌المللی پیوست

اوکراین به دیوان کیفری بین‌المللی پیوست

رئیس جمهور اوکراین در روز استقلال این کشور، مجموعه‌ای از قوانینی را امضا کرد که از جمله آنها پیوستن اوکراین به دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) به منظور شکایت علیه روسیه است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، امروز (شنبه) و در روز استقلال کشورش، چندین قانون را امضا کرد که از جمله آنها می‌توان پیوستن اوکراین به دیوان کیفری بین المللی (ICC) اشاره کرد.

دفتر زلنسکی اعلام کرد که تصویب اساسنامه رم توسط اوکراین با هدف شکایت این کشور علیه روسیه در مجامع بین‌المللی انجام شده است.

رهبران اوکراین عضویت در دیوان کیفری بین‌المللی را به عنوان محوری برای آرمان‌های اروپایی کی‌یف می‌دانند. اوکراین در گذشته صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی را به رسمیت شناخته بود.

پیشتر دیوان کیفری بین‌المللی حکم بازداشت مقامات روسی از جمله ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و سرگئی شویگو وزیر دفاع سابق این کشور را به اتهام کشتار غیرنظامیان صادر کرده است. با این حال دولت روسیه تاکید کرده که در حملاتش هیچ فرد غیرنظامی را هدف نگرفته است.

تارنمای پارلمان اوکراین اعلام کرد که زلنسکی همچنین قانونی را امضا کرده است که فعالیت سازمان‌های مذهبی مرتبط با مسکو را ممنوع می‌کند.

قانون ممنوعیت فعالیت گروه‌های مذهبی مرتبط با روسیه در اوایل ماه جاری توسط پارلمان اوکراین تصویب شده بود.

این قانون ۳۰ روز پس از انتشار آن اجرایی خواهد شد و جوامع مذهبی ۹ ماه فرصت خواهند داشت تا روابط خود را با نهادهای مذهبی مرتبط روسیه قطع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha