کد خبر 267328
۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱

در دیدار وزیر امنیت عمومی ویتنام با سفیر کشورمان تاکید شد؛

روابط ویتنام و ایران باید تقویت شود

روابط ویتنام و ایران باید تقویت شود

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر امنیت عمومی ویتنام، دو کشور خواهان گسترش و تقویت روابط دو جانبه شدند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، علی اکبر نظری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام امروز جمعه ۲ شهریور۱۴۰۳ با لوانگ تم کوانگ وزیر امنیت عمومی ویتنام دیدار کرد.

کوانگ ضمن قدردانی از پیام تبریک سفیر ایران به مناسبت انتخاب وی، برگزاری موفق انتخابات در ایران و انتخاب دکتر پزشکیان را به ملت ایران تبریک گفت.

وی اظهار داشت: باید با هدف تامین منافع ملی، روابط دو کشور را توسعه داده و تقویت نماییم، خوشبختانه علی‌رغم تحولات فراوان در جهان و منطقه، روابط دوستانه دو کشور در طول پنجاه سال گذشته حفظ و تقویت شده و توسعه یافته است.

کوانگ با تاکید بر اجرای اسناد امضاء شده بین دو کشور و اعلام آمادگی برای نهایی نمودن اسناد همکاری در حال مذاکره، خواستار همکاری دو کشور در حوزه جرایم سایبری، جرایم سازمان یافته فراملی و مبارزه با تروریسم با توجه به تجارب ارزنده ایران شد.

وی ضمن مهم شمردن نقش هیات‌ها در بسط و گسترش روابط دو کشور، از دعوت به عمل آمده برای سفر به ایران در زمان مناسب استقبال و قدردانی کرد.

گفتنی است؛ کوانگ دو ماه پیش به عنوان جایگزین تو لم دبیر کل حزب کمونیست و رئیس‌جمهور کنونی ویتنام به عنوان وزیر امنیت عمومی انتخاب شد و هفته پیش نیز به عنوان عضو اداره سیاسی حزب کمونیست یعنی بالاترین رکن قدرت در حزب حاکم انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha